שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בת 22 נפטרה אחרי שאכלה קינוח חלבי
אלרגיה קטלנית
אושר דרעי אכלה במסעדה בשרית כשרה, אך הוגש לה קינוח שעורר תגובה אלרגית, והובהלה לבית החולים – שם נקבע מותה • חמישה עובדים עוכבו לחקירה
גלידה אילו | צילום: Zivica Kerkez, A שאטרבטוק

אושר דרעי, בת 22 מחצור הגלילית, נפטרה הלילה (בין רביעי לחמישי), לאחר שאכלה קינוח שהכיל חלב במסעדה בראש פינה. הצעירה, שאלרגית למוצרי חלב, אכלה במסעדה בשרית כשרה – והמשטרה בודקת מדוע הוגש לה קינוח חלבי.

לרוע מזלה, לאחר שחפצה בקינוח שנגמר במקום, שלח השף, בן ה-19, עובד אחר לרכוש עבורה במזנון סמוך גלידה, שבדיעבד התברר כי הכילה חלב. מיד אחרי שאכלה את הקינוח חשה הצעירה ברע, ככל הנראה כתגובה חריפה לאלרגיה לחלב והיא פונתה לבית החולים במצב קשה ביותר שם נקבע מותה.

המשטרה פתחה בחקירה, במסגרתה המסעדה נסגרה וחמישה חשודים, בהם הבעלים, השף ועובדי המקום, עוכבו לחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בשלב זה לא ברור למה לא הוזעק למקום אמבולנס של מד"א, וייתכן כי טיפול מהיר של צוות רפואי בניידת טיפול נמרץ היה מצליח לעצור את ההידרדרות במצבה.

גלית דרעי, אמה של אושר, אמרה בכאב כי "היא התקשרה אליי ואמרה לי אמא אכלתי בטעות קצפת חלבית, אני לא נושמת". לדבריה, "22 שנה שמרתי עליה שהיא לא תתקרב לשום דבר חלבי. לא ידענו מה זה חלבי רק בשביל שהיא לא תיקח סיכון".

"היא פונתה בכוחות עצמה לבית חולים, אני לא יודעת איך היא הצליחה, ואז היא איבדה הכרה", שיחזרה אימה של אושר, גלית דרעי, בכאב. "הגעתי ממש כמה דקות אחרי וכבר לא נתנו לי לראות אותה. היא הייתה מחוברת למלא מכונות ומכשירים. היא חיה את זה, היא נולדה אלרגית והיא יודעת מה זה – אין שום סיכוי שהיא תסכן את החיים שלה. הרגו לי את הילדה".

בהודעת המשטרה נכתב כי "לפנות בוקר התקבלה במוקד 100 של משטרת ישראל הודעה מבית החולים זיו בצפת, שלפיה נקבע מותה של צעירה בת 23 תושבת חצור הגלילית שהגיעה לטיפול רפואי לאחר שחשה ברע, ככל הנראה כתוצאה מתגובה אלרגית לחלב".

במשטרה הוסיפו כי "עם קבלת ההודעה חוקרי משטרת ישראל פתחו בחקירה ממנה עלה כי הצעירה יחד עם חברתה בילו במסעדה בראש פינה, ולאחר שהצעירה אכלה מהקינוח חשה ברע ופונתה עצמאית לבית החולים. במסגרת החקירה המסעדה נסגרה, וחמישה חשודים – הבעלים, השף ועובדי המקום – עוכבו לחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות והחקירה בעיצומה".

מבית החולים זיו נמסר כי "הצעירה הגיעה למיון עם תגובה אלרגית קשה מאוד לחלב, לאחר שאכלה קינוח במסעדה. הרופאים ביצעו בה החייאה במשך קרוב לשעה, אך לא הצליחו להציל את חייה ונאלצו לקבוע את מותה".

מטעם המועצה המקומית חצור גלילית נמסר בעקבות מותה של דרעי: "הלם ותדהמה בקהילת חצור נוכח האסון עם פטריתה של אושר ז"ל, מוסרים את תנחומינו למשפחה האהובה. ראש המועצה שמעון סויסה וצוותי הרווחה שוחחו עם המשפחה ומלווים אותה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים