שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בת 98 עברה צנתור לבבי מציל חיים
התרגשות בביה"ח
לאחר ששרדה את מאורעות סטלין, נלחמה נגד הנאצים, עלתה לארץ באניית מעפילים שכמעט הוטבעה: רופאי מרכז הלב המשולב ע"ש יסלזון העניקו לבת ה-98 את חייה בחזרה
צנתור | צילום: MAD.vertise, שאטרסטוק

החלפת מסתם לבבי בצנתור לבת 98 בוצעה בהצלחה ביחידת הצנתורים של שערי צדק. ג. תושבת ירושלים בת 98, אישה צלולה ועצמאית, אושפזה במחלקה הפנימית, בשל אי ספיקת לב שגרמה להצטברות מים בריאות וכתוצאה מכך לדלקת ריאות וקוצר נשימה.

מנהל מערך הצנתורים בשערי-צדק, ד"ר דני דביר, בעל ניסיון עשיר רב שנים ומוניטין בינלאומי בטיפול צנתורי במקרים מורכבים ובטיפול צנתורי בגיל המבוגר, נכנס לתמונה וערך בירור שהציג כשל חריף באחד ממסתמי לבה של ג.

ג. הועברה באופן דחוף למרכז הלב המשולב, בראשות פרופ' מיכאל גליקסון, שם בוצעה לה החלפת מסתם בצנתור מדויקת בהרדמה מקומית בלבד, בחלוף מספר שעות בלבד, כבר חשה הטבה משמעותית והתאוששה. כחלוף יממה נוספת שוחררה לביתה בריאה ושלמה לשמחתה ולשמחת כל בני משפחתה.

ג. כתבה מכתב נרגש לצוות הרפואי בו היא מגוללת את סיפור ההישרדות האישי שלה, כולל מאורעות סטלין, מלחמה במשטר הנאצי, וסיפור עלייתה ארצה באניית מעפילים שכמעט והוטבעה על ידי האנגלים… ג. זכתה לגדל דורות של ילדים, נכדים, נינים ובני נינים. היא מאושרת כי ד"ר דביר משערי-צדק היה שליח טוב להציל אותה פעם נוספת בגילה המופלג.

המטופלת, תושבת שכונת הר-נוף בירושלים, לא מסתפקת במכתב התודה המיוחד שמסרה לרופא ובתום האשפוז שולחת בכל ערב שבת ברכה אישית מיוחדת לרופא שהציל את חייה. בני משפחתה מספרים השבוע כי ג. מתפקדת באופן מיטבי, ומודים על כך שהיא ״קיבלה את החיים שלה במתנה מחדש״.

ד"ר דני דביר: "יותר ויותר פעולות שבעבר היו מתבצעות רק בניתוח לב פתוח מבוצעות כיום בצנתור מה שמאפשר טיפול מוצלח גם בגילאים מופלגים מאוד. טיפול צנתורי בגילאים המתקרבים למאה מחייב ניסיון רב על מנת לבצע את הפעולה בזריזות וללא סיבוכים. יותר ויותר פעולות שבעבר היו מתבצעות בניתוח מבוצעות כיום בצנתור מה שמאפשר טיפול לא פולשני גם בגילאים מופלגים מאוד. אנו שמחים לטפל בחולים המבוגרים ולהאריך ולשפר ככל שניתן את איכות חייהם".

מערך הצנתורים בשערי-צדק הוא המרכז המוביל במדינת ישראל בתחום צנתורי המסתמים. מטופלים שם מדי חודש עשרות רבות של חולים עם בעיות במסתמי הלב. טיפולים דומים בוצעו שם גם במטופלים נבחרים שחצו את גיל 100 וכמעט תמיד עם תוצאות טובות.

בתוך כך, לפני מספר ימים פעולה מתקדמת וייחודית של השתלת מסתם בצנתור, בביצועו של דר דני דביר בשערי-צדק, שודרה לכנס בינלאומי גדול במזרח הרחוק. מדובר בכנס המסתמים הגדול המתקיים בכל שנה בסין בהשתתפות רופאים מכל העולם. מרכזים רבים בעולם לומדים מהניסיון של הצוות בבית החולים שערי-צדק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים