שיתוף
תגובות
כללי » "ב-4 ביולי ארה"ב תצא לעצמאות מהקורונה"
ביידן מצהיר
בנאום לאומה שנה לאחר פרוץ המגפה התחייב הנשיא האמריקני: נפתח את החיסונים לכלל האזרחים הבוגרים החל ב-1 במאי. "כל אמריקני מעל גיל 18 יוכל להתחסן"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה (בין חמישי לשישי), בנאום מיוחד לאומה לציון שנה להגבלות הקורונה, שהוא פועל להאיץ את מבצע החיסונים כך שכל אמריקני מגיל 18 ומעלה יהיה זכאי לקבל חיסון עד 1 במאי לכל המאוחר: "זה מוקדם בהרבה ממה שצפיתי. זה לא אומר שכולם יקבלו את החיסון מיד, אבל זה אומר שתוכלו לקבוע תור מ-1 במאי". הוא הבטיח כי ארה"ב תחסן בקצב של שני מיליון אזרחים ביום.

בנאום לציון שנה למגיפה, הנשיא הודיע על שורת צעדים להאצת מבצע החיסונים, בהם הקצאת 4,000 חיילים לסיוע במאמצים, מתן אישור לחסן לסטודנטים לרפואה, וטרינרים ורופאי שיניים, והעברת מנות ל-950 מרכזים רפואיים ו-20 אלף בתי מרקחת. הוא הכריז על הקדמת יעד מאה הימים לחיסון מאה מיליון אמריקנים, שקבע עם כניסתו לתפקיד, ל-60 ימים בלבד.

"אם לא נשמור על ערנות והתנאים ישתנו, ייתכן שנצטרך להחזיר את ההגבלות כדי לחזור למסלול. התקדמנו כל כך הרבה, זה לא הזמן להרפות. כשאנחנו מגיחים מהחורף החשוך אל האביב והקיץ שטומנים בחובם תקווה, זה הזמן להיצמד לחוקים", אמר ביידן. הבית הלבן הודיע כי עד סוף מאי תוכל ארה"ב לחסן את אוכלוסייתה הבוגרת. עד כה חוסנו כ-10 אחוזים מהאמריקאים.

הנשיא האמריקני קבע כיעד את יום העצמאות האמריקני ב-4 ביולי כיום שבו יוכלו אמריקנים לראשונה לחגוג יחד עם משפחותיהם וחבריהם. "אחרי השנה הארוכה והקשה הזו, יום העצמאות הקרוב יהפוך למיוחד באמת – כשנציין לא רק את עצמאותנו כאומה, אלא גם נתחיל בציון עצמאותנו מהנגיף", אמר הנשיא. "מציאת אור בתוך החשכה זה מעשה אמריקני מאוד", אמר. "למעשה, זה המעשה האמריקני ביותר".

״אני מבטיח לכם שנצא מזה מחוזקים״, הוא הוסיף. ביידן שלף מכיסו פתק שהוא נושא עמו ובו מספר המתים המעודכן מקורונה, שעומד כעת על 527,726 בני אדם. הוא קרא לאמריקנים להתחסן ודחק בהם לשמור על כללי הריחוק ועטיית המסכות ויצא נגד המדינות בארה״ב שהורו על ביטול ההגבלות. ״עכשיו לא הזמן לזנוח את הכללים״, אמר ביידן.

בנוסף התייחס ביידן לעלייה בפשעי שנאה המכוונים נגד אמריקנים ממוצא אסייתי. "נכון לרגע זה ממש כה רבים מקרב אחינו האמריקנים נמצאים בחזית של המגפה העולמית הזו, מתאמצים להציל חיים. ועדיין – עדיין – הם נאלצים לחיות כשהם חוששים לחייהם, חוששים ללכת ברחובות באמריקה. זה פסול. זה לא אמריקני. וזה חייב להיעצר", אמר הנשיא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים