שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » גאב"ד טבריה רבי אברהם דב אוירבך זצוק"ל
ברוך דיין האמת
המנוח נולד בשכונת שערי חסד בירושלים, לאביו פוסק הדור הרב שלמה זלמן אוירבך. בצעירותו למד בישיבת עץ חיים ובישיבת סלבודקה בבני ברק
הגאון ר' אברהם דב אוירבך ז"ל | צילום: צילום מסך

בשעות הלילה הגיעה הבשורה המרה על פטירתו של מרן גאב"ד טבריה הגאון רבי אברהם דב אוירבך זצוק"ל. מסע ההלוויה יתקיים בשעות אחר הצהריים מבית המדרש המרכזי 'אור תורה' בטבריה לבית החיים בעיר שם ייטמן.

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו: "קיבלתי בצער רב את הבשורה הקשה על פטירתו של גאב"ד טבריה ומגדלור רוחני לכל אזור הצפון, הגאון הגדול רבי אברהם דב אויערבך זצ"ל. גאונותו ופקחותו בכל מכמני התורה כדין וכרב בישראל נודעו למרחוק ועליו נאמר "חבל על דאבדין ולא משתכחין".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ספד: "בבית אבא שליט"א כשאמרו "הרב" כולם ידעו על מי מדובר. ביום שבו רבבות רבבות התלמידים חוזרים לישיבות, נתבקש מורנו ורבנו שהיה כאב לנו, הגאון הגדול הרב אברהם דב אוירבך זצ"ל, לישיבה של מעלה. הרב היה כולו אלול. כולו אהבת תורה ויראת שמים, כל עצמותיו אמרו "שבתי בבית ה' כל ימי חיי", כולו אהבה לכל יהודי ויהודי. כולו אהבה לארץ ישראל וחיבור למיישביה החקלאים במושבים הדתיים ברמת הגולן ובגליל, שאותם הוא ליווה בעצה טובה, בעידוד וחיזוק, ובפסיקת הלכה במצוות התלויות בארץ".

"כשנבחרתי לראשונה לכנסת, מיד אחרי טקס ההשבעה נסענו, אבי ואני, לרב לקבל את ברכתו. ישבנו שם כחצי שעה וניהלנו שיחה בעניינים והדרכות ציבוריות. כשקמנו ללכת, אחז הרב בידי בחום ואמר לי: בצלאל, אתה תתעסק עכשיו בדברים גדולים ובעניינים שברומו של עולם. אבל הכי חשוב שלא תשכח את היהודי הפשוט שיפנה אליך עם צרכיו וצרותיו האישיות. אל תתן לדברים הגדולים לדחוק את הפרטים הקטנים ותשתדל תמיד לתת מענה לכל פונה".

"הצוואה הזו שקיבלתי ממנו בחייו מלווה את הצוות שלי ואותי בכל השנים האחרונות. המאמץ לשלב בין קידום התכניות והחוקים והתקציבים של הדברים הגדולים לאחריות שיש לנו לכל יהודי ויהודי ולצורך להיות שם בשבילו ולתת מענה".

ח"כ ינון אזולאי: "בצער רב קיבלנו את הידיעה המרה הבוקר על הסתלקותו של גאב"ד העיר טבריה הרה"ג אברהם דב אוירבך זצ"ל. עם פטירתו איבדה טבריה את מנופה הרוחני של העיר אשר נלחם בעוז על קדושתה של העיר ולא חת מפני איש. יה״ר שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולנו".

המנוח נולד בשכונת שערי חסד בירושלים, לאביו פוסק הדור הרב שלמה זלמן אוירבך. בצעירותו למד בישיבת עץ חיים ובישיבת סלבודקה בבני ברק. נישא לבתו של הרב אשר זאב ורנר, האב"ד הקודם של טבריה, חסיד סלונים.

בשנות השישים, לאחר פטירת חותנו, נבחר הרב אוירבך לכהן תחתיו. לרב אוירבך, המכונה לעיתים "רבה של טבריה" היתה השפעה רבה על חיי הדת בעיר, ורבנים מאזור הצפון נהגו לפנות אליו בשאלות מסובכות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים