שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » יצירת מחיצה אמנותית במקום גדר ההפרדה ההיסטורית
תיעוד ממירון
לקראת ל"ג בעומר הקרוב הציבו גדר הפרדה חדשה, שעוצבה באופן מיוחד ונהדר, בחצר ציון הרשב"י בהר מירון • הצלם דוד כהן יצא לתעד וחזר עם גלריה מיוחדת
מירון | צילום: דוד כהן


בימים אלו הסתיימה העבודה על יצירת מחיצת הפרדה חדשה בחצר החיצונית בציונו של הרשב"י במירון. גדר הפלסטיק ההיסטורית הייתה כבר ישנה ורעועה ועתה הוחלט להחליפה ביצירה מיוחדת שהולמת את חשיבות וקדושת המקום.

עיצוב קונספט המחיצה נהגה ע"י האדריכל הנודע אהרון אסטרייכר וכוללת שילוב של יציקת מתכת וזכוכית. עיצוב עבודת הזכוכית וביצועה הופקדה בידיו האמונות של אמן הזכוכית הבינלאומי ג'רמי לנגפורד. הקמת המחיצה נעשתה תוך התחשבות במורכבות הבניה בתוויי ההר. כך גם חוזקה של הזכוכית. כאן השתמש האמן בזכוכית מיוחדת ורב שכבתית (ברמה של זכוכית נגד ירי) כדי להבטיח חוזק וביטחון במצבי דחק של אנשים רבים במקום.

ועדת החמישה לניהול קבר רשב"י ותרומת קרן ספרא לע"נ אדמונד ספרא, אפשרו את הוצאתו אל הפועל של הפרויקט. ועדת החמישה אף פיקחה הילכתית על ביצוע ההקמה. וועדת החמישה כוללת את רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ שהוא גם יו"ר הוועדה. כמו כן מכהנים בה הרב מתתיה שרים, הרב דוד הכהן קפלן, הרב אברהם ישראל פרויליך והרב דוד דרלי.

המחיצה מעוצבת בסגנון קלאסי וכוללת את הטקסט של השיר "בר יוחאי". היא בנויה מעשרה פנלים זכוכית מהכניסה ועד לציונו של רבי יצחק ואחריו עוד עשרה פנלים זכוכית עד לקיר החיצוני של הציון הקדוש. על כל פנל זכוכית מוטבעות מילותיו של בית אחד מתוך עשרת בתים של השיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים