שיתוף
תגובות
חדשות » גורם אמריקאי: "הרוסים לא מתקדמים כפי שקיוו"
קייב בעוצר
עוצר הדוק החל בבירה: "מי שיסתובב ברחוב ייחשב לאויב". אוקראינה דיווחה על 200 הרוגים מתחילת הפלישה, ההערכות באירופה: גובר הסיכוי לסילוק רוסיה מ-SWIFT
שאריות של טיל רוסי שהתפוצץ בקייב | צילום: שאטרסטוק

גורמי מודיעין מערביים הזהירו היום כי אמנם רוסיה ממשיכה לצופף כוחות לקראת מתקפה על הבירה קייב, אך במקביל מצטברות עוד ועוד טענות שהצבא האוקראיני משיב מלחמה עזה מכפי ששיער העולם – ומכפי ששיערו הרוסים.

גורם ביטחוני אמריקני בכיר אמר אחר הצהריים (שבת) לפי סוכנות הידיעות רויטרס כי ארה"ב רואה אינדיקציות להתנגדות אוקראינית "בת-קיימא" ולתסכול הולך וגובר של הרוסים מאובדן מומנטום בקרבם. "אנחנו יודעים שהם לא רשמו את ההתקדמות שהם רצו לעשות, במיוחד בצפון", טען הגורם האמריקני, "הם נעשו מתוסכלים מההתנגדות הנחושה מאוד של האוקראינים. היא האטה אותם". הגורם הביטחוני האמריקני אמר כי הבעיה הלוגיסטית הגדולה ביותר שאיתה מתמודדים הרוסים היא מחסור בדלק.

לדברי הגורמים בארה"ב, עשרות אלפי חיילים רוסים כבר נכנסו לשטח אוקראינה, אולם ההערכה האמריקנית היא שרוסיה טרם השיגה שליטה אווירית שם ושמערכות ההגנה האווירית האוקראיניות עודן עובדות. בוושינגטון אומרים כי צבא אוקראינה ממשיך להפעיל כלי טיס, וכי אלה חותרים למגע עם הכוחות הרוסיים.

גם בבריטניה סוברים כך ואומרים כי הם צופים הערב להאטה של ההתקדמות הרוסית, ותלה זאת בבעיות לוגיסטיות משמעותיות ובהתנגדות אוקראינית עזה. לדברי משרד ההגנה הבריטי, המטרה הראשית של הצבא הרוסי נשארת קייב, ובינתיים כוחות רוסיים עוקפים ריכוזי אוכלוסייה אוקראיניים גדולים אחרים, ומשאירים סביבם כוחות שרק יקיפו ויבודדו אותם.

קודם לכן היום, שעות אחרי עוד מתקפת טילים על קייב, הודיע ראש העיר ויטלי קליצ'קו כי העוצר על הבירה האוקראינית יתהדק – והערב הוא נכנס לתוקפו כבר בשעה 17:00: "כל מי שיהיה בחוץ ייחשב לאויב וייעצר", אמר. תחילה נמסר כי העוצר יימשך עד מחר ב-8:00, אבל הערב הוא הוארך עד ליום שני בבוקר. הודעתו של קליצ'קו באה אחרי שכוחות החילוץ הודיעו כי שישה אזרחים נפצעו מטיל שפגע ברב-קומות בקייב המשמש למגורים, וכי 80 בני אדם פונו מהבניין. עדי ראייה דיווחו כי בית המגורים נפגע ממטח שכוון לעבר נמל התעופה הבינלאומי קייב ג'וליאני, אולם ייתכן כי בפועל הוא נפגע מטיל נ"ט שירו דווקא הכוחות האוקראיניים.

משרד הבריאות האוקראיני דיווח היום כי מאז תחילת הפלישה הרוסית נהרגו לפחות 198 אוקראינים, בהם שלושה ילדים, ועוד 1,115 נפצעו, בהם 33 ילדים. לא ברור אם המניין הזה כולל רק אזרחים או גם חיילים. נזכיר כי אתמול טענה אוקראינה כי גם צבאה מסב לכוחות הרוסיים אבדות כבדות, וכי אלה איבדו כבר יותר מ-1,000 חיילים. לא ברור אם יש ממש בטענה, אבל שעות לפני כן טען גם שר ההגנה הבריטי כי מאות חיילים רוסים נהרגו. גורמי מודיעין בארה"ב אישרו כי הצבא האוקראיני מגלה התנגדות עזה משהעריכו תחילה.

עוד יצוין כי במהלך היום הודיעה רוסיה כי היא אוסרת על מטוסיהן של חברות תעופה משלל מדינות באירופה לעבור במרחב האווירי שלה בדרך ליעדים בעולם, בתגובה לכך שאותן מדינות אסרו כניסת כלי טיס רוסיים לשטחן בצל האירועים באוקראינה. לפי שעה מדובר בבולגריה, פולין, צ'כיה ורומניה. הן מצטרפות לבריטניה, שהיא ורוסיה הטילו איסורי טיסה כאלה זו על זו עוד קודם לכן השבוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים