שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » לא מחכה: ג'ו ביידן חתם על 17 צווים נשיאותיים
בחדר הסגלגל
הנשיא החליט על חזרה להסכם האקלים, דחיית מועד פינוי חייבים מבתיהם, ביטול ההגבלות על כניסה ממדינות מוסלמיות, וחובת עטיית מסכות במרחבים פדרליים
תגיות:
ג'ו ביידן חותם על הצווים הנשיאותיים | צילום: הבית הלבן
ג'ו ביידן חותם על הצווים הנשיאותיים |
צילום: הבית הלבן

נשיא ארצות הברית הטרי ג'ו ביידן חתם הלילה (חמישי) על צווים נשיאותיים ראשונים עם כניסתו לתפקיד, שחלקם הפכו את מדיניותו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. כארבע שעות לאחר הטקס נכנס ביידן בפעם הראשונה לבית הלבן ואמר: "מרגיש שהגעתי הביתה".

בהמשך, התיישב ביידן בחדר הסגלגל וחתם על שורת צווים שמבטלים החלטות של טראמפ. ביידן, שחתם על 17 צווים ביום הראשון לכהונתו, קידם את ביטול מגבלות ההגירה ממדינות מוסלמיות. כמו כן, הנשיא הנכנס חתם על צו שמחייב עטיית מסיכות בנכסים ושטחים של הממשל הפדרלי.

נוסף לכך חתם ביידן גם על ביטול איסור הכניסה לארצות הברית מכמה מדינות בעלות רוב מוסלמי, וצו שמטרתו לעצור את בניית החומה בגבול עם מקסיקו. בין הצווים גם מניעת פינוי דיירים שאינם יכולים לעמוד בתשלומי השכירות. כמו כן, ביידן יחתום על צו שיאפשר את חזרתה של ארצות הברית לארגון הבריאות העולמי.

צו נוסף שנחתם מחייב לעטות מסכות בזמן ההימצאות במרחבים פדרליים. בין הצווים החדשים נכללת חזרתה של ארה"ב להסכם פריז, העוסק בהגבלת ההתחממות הגלובלית על ידי הקצבת מכסות של פליטות גזי חממה לכל מדינה ומדינה. טראמפ יצא מההסכם מאחר שהוא פוגע בתעשיות שונות בארה"ב.

הנשיא רואה בנושא כחשוב מאוד. לכן ג'ון קרי, שהיה מזכיר המדינה של ברק אובמה, יחזור לממשל האמריקני ויוביל את המאבק בהתחממות הגלובלית. "לאמריקה יהיה בקרוב ממשל שמתייחס למשבר האקלים כאל האיום הביטחוני הלאומי הדחוף שהוא", צייץ קרי בטוויטר עם ההכרזה על מינויו.

בזמן שחלף מאז ההשבעה, נמשכו הטקסים הרשמיים בוושינגטון, תחת מגבלות הקורונה. לאחר הטקס, הגיעו הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס לבית העלמין בארלינגטון, כשלצדם הנשיאים לשעבר אובמה, בוש וקלינטון. הנשיא המכהן וקודמיו בתפקיד הניחו זר על אנדרטת החייל האלמוני, זאת כחלק ממסורת שמתקיימת לאחר טקס ההשבעה בכל 4 שנים.

״אין זמן טוב יותר להתחיל מאשר עכשיו״, אמר ביידן. הוא אמר כי המכתב אשר השאיר לו דונלד טראמפ בבית הלבן היה ״מאוד נדיב״ אבל סרב למסור פרטים לגבי תוכנו. הלילה גם הושלם המהפך בסנאט, כשלושה סנטורים דמוקרטים חדשים הושבעו, ובכך נוצר רוב דחוק – 50 רפובליקנים מול 50 דמוקרטים, להם נוסף קולה של סגנית הנשיא האריס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים