שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גזירת המעונות של ליברמן תידחה בחודשיים
בשורה רגעית
בצעד משותף החליטו שר האוצר ושרת הכלכלה להעניק חודשיים נוספים להיערכות להחלטה לשנות את הקריטריונים, ההחלטה תיושם במלואה ותיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר 2021
אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו | צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

גזירת ליברמן נגד משפחות האברכים שילדיהם לומדים במעונות תידחה בחודשים ולא תיכנס לתוקף ב-1 בספטמבר אלא ב-1 בנובמבר, כ"ו בחשוון תשפ"ב – כך סוכם בין שר האוצר, אביגדור ליברמן ולשרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי,

בהודעה משותפת נמסר כי "בצעד משותף החליטו שר האוצר ושרת הכלכלה והתעשייה להעניק חודשיים נוספים להיערכות מערכת החינוך, שוק התעסוקה והמשפחות עצמן להחלטה לשנות את הקריטריונים לזכאים בסבסוד עלות מעונות היום".

"ההחלטה שעניינה עידוד תעסוקה ומתן סבסוד בשכר הלימוד למעונות היום למשפחה ששני בני הזוג עובדים או רוכשים הכשרה מקצועית ו/או השכלה גבוהה לשם תעסוקה תיושם במלואה ותיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר 2021", לשון ההודעה שפורסמה ככל הנראה בניסיון להסיט את השיח מהשחיתות בישראל ביתנו.

ח"כ יעקב אשר פנה בשבוע שעבר במכתב לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי מיש עתיד וביקש שלא תחתום על הקריטריונים החדשים למעונות היום שיזם ליברמן. "אל תחזרו על טעויות העבר מ-2013". העתק נשלח גם לרה״מ החליפי לפיד.

במכתבו לשרה ברביבאי שצריכה לחתום על הקריטריונים החדשים למעונות, טען אשר כי גזירה זו עשויה להסיג לאחור מאמצים של שנים להגברת שיעור התעסוקה בקרב נשים חרדיות העומד כיום על קרוב ל-80% -שיא של כל הזמנים!".

עוד כתב: "לצערי, נשים חרדיות עובדות לא מקבלות עדיין שכר המתקרב לרמה הממוצעת בקרב מקבילותיהן במגזר הכללי, כיון שכך האפשרות לרשום את הילדים למעון יום בהנחה ממשלתית היא מרכיב משמעותי בהחלטתן של נשים חרדיות רבות לגבי היציאה לעבודה, וכל שינוי לרעה בתחום זה יגרור בהכרח את הכשלת שילובן בשוק העבודה".

אשר ביקש מהשרה ברביבאי: "כמי שנושא ההשתתפות בשוק העבודה יקר לליבה, אל תיגררי אחרי יוזמות פופוליסטיות שנגועות בשנאה עיוורת לציבור החרדי, אל תתני יד להכשלת שוק התעסוקה החרדי, הבהירי כי לא תאפשרי הרעבת משפחות וילדיהן רק בגלל אמונתן ואורח חייהן".

עוד ציין: "יוזמות מעין אלו כבר נוסו בשנת 2013 תחת כהונת מר יאיר לפיד כשר האוצר, במפלגתך 'יש עתיד' כבר הפנימו כי מדובר היה בטעות קשה וכי אין שום סיכוי להנדס ציבור ולכפות עליו אורח חיים שונה באמצעות הרעבת ילדיו. אנא אל תחזרו לטעויות העבר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים