שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ארה"ב וישראל חתמו על שיתוף פעולה ביו"ש
הסכם היסטורי
רה"מ בנימין נתניהו ושגריר ארה"ב בישראל דייויד פרידמן חתמו לראשונה על הרחבת החלת הסכם שיתוף הפעולה המדעי בין ישראל לארה"ב על אזור יהודה ושומרון ורמת הגולן
מעמד חתימת ההסכם המדעי | צילום: עמוס בן גרשון, לע"מ

בעקבות הודעת מזכיר המדינה מייק פומפאו בשבוע שעבר כי ההתיישבות ביו"ש לא מנוגדת לחוק הבינ"ל, נחתם הבוקר הסכם שת"פ מדעי היסטורי בין ישראל לארה"ב על אזורי יהודה ושומרון ורמת הגולן, באריאל המכונה כ'בירת השומרון'.

במעמד חתימת ההסכם השתתפו ראש הממשלה נתניהו, ושגריר ארה"ב בישראל דוד פרידמן, ושר המדע  והטכנולוגיה יזהר שי.

ההסכם מרחיב ומחזק את שיתופי הפעולה המדעיים והטכנולוגיים בין המדינות ומקים מסגרת חדשה למחקרים מדעיים, טכנולוגיים וחדשנות מדעית בין שתי הממשלות.

ההסכם יאפשר גם שיתופי פעולה בין משרד המדע והטכנולוגיה הישראלי ובין מוסדות מחקר לאומיים בארצות הברית ויצירת מחקרים מדעיים בעלי עניין לשתי המדינות.

ראש הממשלה נתניהו התייחס להסכם במעמד החתימה, ואמר כי "אנחנו מחילים היום את הסכם המדע בין ישראל לארה"ב על אזור יהודה ושומרון ורמת הגולן. זה שינוי אדיר. זה ניצחון על כל הארגונים והמדינות שמחרימים את יהודה ושומרון. אנחנו לא נפסיק לפעול כדי שהאזור ישגשג ויפרח. הסכם שיתוף הפעולה המדעי הוא חשוב במיוחד בימים אלה, בהם אנחנו מתמודדים עם נגיף הקורונה".

עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו באריאל, באוניברסיטה באריאל, ושלושה אנשים שאני מבקש להזכיר גם כן, את רון נחמן ז"ל, שבחזון ומחויבות נפלאים בנה את העיר הזאת, את יגאל כהן אורגד, שבחזון ובמחויבות באמת בלתי נלאים בנה את האוניברסיטה הזאת, ואת ידידי פרופסור משה ארנס שעשה כל שביכולתו להביא לכך שהממשלות בראשותי אכן יממשו את הדבר הזה, והם זכורים לנו כולם בטוב, לא רק בחיבה גדולה אלא גם בהערכה גדולה".

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי אמר לאחר חתימת ההסכם כי "היחסים המיוחדים שבין ישראל לארה״ב קיבלו היום חיזוק נוסף ומשמעותי. ממשלות ישראל וארה״ב מחזקות את שיתוף הפעולה ביניהן סביב מחקרים מדעיים ומיזמים טכנולוגיים ומייצרות בכך אינספור הזדמנויות לחוקרים, למדענים וליזמים שיקימו חברות פורצות דרך על בסיס התוצרים המשותפים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים