שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ: "אני בממשלה כדי לשרת את המדינה"
משבר קואליציוני
בראיון ל'ידיעות' מאשים גנץ: "המדינה עובדת היום על אש קטנה כי נתניהו עסוק בנושאים אחרים. נתניהו חושב קודם על המשפט" • רומז: "השבועיים הקרובים קריטיים, תעקבו"
בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

פחות מיממה להכרזה על הקמת ועדת חקירה לבדיקת פרשת הצוללות, מותח שר הביטחון בני גנץ ביקורת חריפה על ראש הממשלה, אותו הוא מאשים באחריות לאי תפקוד המדינה.

בראיון ליובל קרני ב'ידיעות' משיב גנץ להאשמות הליכוד כי הוא גורר את המדינה לבחירות מיותרות: "הם הרי יגידו על כל דבר שזה עניין פוליטי. תגיד, למה אין תקציב – כי לא צריך או כי זה פוליטי? למה אין מינויים – כי לא צריך או כי זה פוליטי? למה אין עבודת ממשלה מסודרת – כי לא צריך או כי זה פוליטי?".

גנץ ציין כי עדכן מראש את ראש הממשלה על ההחלטה, "שוחחתי עם רה"מ נתניהו ואמרתי לו שאני לא רודף את הראש שלו, אלא את העניין". הוא רמז כי ניסה להתנהל לאורך זמן מול ראש הממשלה ולהגיע עמו להסכמות אך ללא הצלחה, "בדרגות שקיבלתי בצבא יש חרב ועלה של זית. אני לא מניף חרב לפני שאני משתמש בעלה של זית ואם צריך להשתמש בחרב – אדע לעשות את זה כמו שהוכחתי בעבר".

"המדינה צריכה אחת משתי האפשרויות, או תקציב וממשלה מתפקדת או ללכת לבחירות. הנה אני אומר לך בקולי: אני חושב שישראל צריכה תקציב וממשלה מתפקדת", אמר גנץ.

עוד אמר גנץ, כי הוא "נמצא בממשלה הזאת כדי לשרת את תושבי מדינת ישראל ולהילחם במגפת הקורונה" וכי הוא לא נמצא בממשלה הזאת כדי לשרת את נתניהו. "המשימה שלי היא רק מדינת ישראל. במצב שבו אנחנו נמצאים, כשבקושי יש ישיבת ממשלה ומכניסים לסדר היום נושאים בגודל של בול, אז איזו מדינה זאת? איזו ממשלה זאת? אני לא מוכן לשאת באחריות של ממשלה לא מתפקדת. המדינה עובדת היום על אש קטנה כי נתניהו עסוק בנושאים אחרים. נתניהו חושב קודם על המשפט".

בנוגע לעתידו הפוליטי ומצבו הרעוע בסקרים אמר גנץ: "אני מציע לך לעקוב אחריי בשבועיים הקרובים, ואל תלך לישון בלילה לפני שאתה בודק מה בני גנץ עשה". לדבריו, כחול לבן בראשותו "תוביל את מחנה המרכז בבחירות הקרובות. מי שירצה יצטרף אלינו, ויש כל מיני אופציות".

כזכור, אתמול כינס בני גנץ חברי סיעת כחול לבן לישיבת סיעה, במהלכה הבהיר כי השבועיים הבאים הולכים להיות דרמטיים וכי זו רק הפעימה הראשונה. "הולך להיות שבוע קשה תתכוננו למתקפות", אמר. גנץ הבהיר, כי בכוונתו להעביר שורה של החלטות שישרתו את קהל המצביעים של מפלגתו, עד כדי תמיכה בפיזור הכנסת והליכה לבחירות.

בראיון ל'חדשות כאן' אמר: "לא נבחל בשום אמצעי, הפעימה הראשונה זה הצוללות ולא נהסס להשתמש בכל היכולות שלנו גם בכנסת, כדי להבטיח את יציבות הממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים