שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » גנץ: "הוריתי להתכונן לתקיפה צבאית באיראן"
בביקורו בוושינגטון
גורם בטחוני: "לצד הקשרים עם ארה"ב, ישראל צריכה להיות חזקה בזכות עצמה. אמרתי לאמריקנים שהנחיתי את הצבא להיערך לאופציה צבאית, אני לא אפרט כאן על התאריכים"
תגיות: ,
בני גנץ | צילום: טל עוז, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ אמר היום בביקורו בוושינגטון בתדרוך לכתבים, שנערך בכנס IAC בפלורידה, כי "הנחיתי את צה"ל להיערך ולהתכונן לאתגר האיראני מבחינה מבצעית". גורם ביטחוני בכיר הדגיש בתדרוך לכתבים כי "אירן קרובה לסף הגרעיני".

"ארה"ב ומדינות אירופה מבינות היטב מה קורה ומאבדות את הסבלנות". אמר גנץ. "לא הייתה התקדמות בסבב המו"מ בווינה, והם מבינים שהאירנים משחקים משחקים", הדגיש גנץ. "מה שאני אמרתי להם הוא שלאירן יש קלפים גרועים כרגע, והמצב הכלכלי שם קשה ולכן יש מרחב ללחץ בין-לאומי – מדיני, כלכלי וגם צבאי, כדי שאירן תעצור את הפנטזיות שלה בנושא תוכנית הגרעין".

"אין ספק שאירן מהווה בעיה לעולם – ובמקביל ישראל מכינה את יכולותיה", הוא הוסיף. "מצאתי בוושינגטון ממשל קשוב, אמרתי להם שאירן היא קודם כל בעיה עולמית ואזורית, ורק אחר כך אתגר לישראל. אני שומע ממנהיגים בעולם עד כמה אירן פוגעת בביטחונם. בפגישות בוושינגטון הצגתי להם איך ישראל רואה את 'פלאן בי'. סיכמנו על המשך שיתוף פעולה ביטחוני עמוק, שאני יכול להגיד לכם שיעמיק אף יותר, מאינטרסים משותפים שלנו", הוא ציין.

"לא נגיע להסדר מדיני עם הפלסטינים"

בצל ההסלמה בגדה לנוכח גל הפיגועים האחרון, שר הביטחון אמר כי "דנו בנושא צעדים בוני אמון עם הרשות הפלסטינית בעיקר בתחום הכלכלי והאזרחי. ככל שהרשות הפלסטינית חזקה יותר – החמאס חלש יותר. לא נגיע בממשלה הנוכחית להסדר מדיני, אבל בהחלט צריך ואפשר לקדם צעדים מעשיים בתחום הכלכלה".

גם גורם ביטחוני בכיר קיים תדרוך לכתבים בכנס. לדבריו, "האירנים לא ימהרו לחצות את הסף הגרעיני, כי הם מבינים את המשמעות – אבל אנחנו עוקבים אחרי הנושא. ציר העשרה הוא ראשית הצירים, אבל הוא לא כל הצירים יש דברים שאפשר לעשות בדרך – אסור לאפשר לאירן להתקדם בכך".

ברקע הדברים – גורם אמריקני בכיר אמר ביום חמישי לרויטרס כי ראשי ההגנה של ארה"ב וישראל צפויים לדון בתרגילים צבאיים אפשריים, שיכינו לתרחיש הגרוע ביותר של פגיעה במתקני הגרעין של אירן – אם הדיפלומטיה תיכשל ואם מנהיגי המדינות יבקשו זאת.

"לצד הקשרים עם ארה"ב, ישראל צריכה להיות חזקה בזכות עצמה. אמרתי לאמריקנים שהנחיתי את הצבא להיערך לאופציה צבאית, אני לא אפרט כאן על התאריכים", הוסיף הגורם.

הוא התייחס לפיצוץ מחסן הנשק ששייך לחמאס בלבנון אמש, וציין: "צריך לזכור שבלבנון יש בתים שבהם יש חדר אורחים וחדר טילים, וזה מה שקורה כשארגוני טרור פועלים בתוך אוכלוסייה אזרחית. אנחנו בודקים ועוקבים אחר הדיווחים".

על היחסים עם האמריקנים, הוא אמר כי "לא פגשתי מרירות אלא כנות. האמריקנים איתנו ולצד זאת גם אנחנו כישראלים צריכים להבין שארה"ב מסתכלת על העולם בצורה רחבה, ויש להם סדרי עדיפויות רחבים. האמריקנים מבינים היטב שאירן משחקת על זמן ושאין להם קלפים".

על פי הדיווח שפורסם היום בניו יורק טיימס, ישראל עדכנה את הממשל האמריקני והתייעצה עימו לפני שתי תקיפות גדולות שביצעה בתקופה האחרונה באירן. בניו יורק טיימס נכתב כי מדובר בתקיפה בחודש יוני האחרון נגד מפעל לייצור צנטריפוגות להעשרת אורניום באזור העיר כראג' שממערב לבירה טהרן, שבוצעה על ידי מל"ט. התקיפה הנוספת הייתה בספטמבר, נגד בסיס טילים במדינה, שככל הנראה הובילה לשריפה שבה נפגעו לפחות שלושה אנשים.

גנץ נפגש ביום חמישי, בתום פגישותיו בוושינגטון עם ראשי מכוני מחקר וחוקרים בכירים בוושינגטון, וחשף בפניהם כי אירן בונה כוח כדי לתקוף מדינות במזרח התיכון, בין היתר את ישראל. במסגרת התדרוך, גנץ הצביע על התפשטות התוקפנות האירנית במזרח התיכון, והציג לחוקרים את פריסת המיליציות ואמצעי הלחימה שברשותן, לרבות כטב"מים.

גנץ אמר לחוקרים הבכירים: "בחודשים האחרונים חשפנו מספר נתונים מטרידים על פעולות התוקפנות של אירן באזור. ראשית, הצגתי בפני העולם את הבסיס בכאשאן שבו מאומנים שלוחי אירן ברחבי העולם בהפעלת כטב"מי נפץ. שנית, חשפנו כי אירן מבצעת תקיפות באמצעות כטב"מי נפץ גם מאירן גופא. בין השאר, בוצעו תקיפות לעבר המרחב הימי באמצעות כטב"מים מבסיסים בשאבהאר ובאי קשם בדרום אירן. גם היום ממוקמים בבסיסים אלו כטב"מים תוקפים מתקדמים מסוג שאהד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים