שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ: "החקירה תעניק הזדמנות לנתניהו"
תוקף בחריפות
בני גנץ: "כל אדם אחר המשוכנע בחפותו היה שמח על ההזדמנות להוכיח לעיני כל את צדקתו" • על הדלפת הטיסה החשאית: "צעד חסר אחריות, על אזרחי ישראל להיות מודאגים"
בני גנץ | צילום: חורחה נובמינסקי, לע"מ

שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ, התייחס בדברים שנשא בפתח ישיבת הסיעה להקמת ועדת החקירה בפרשת כלי השיט ולהתנהלות הממשלה, כשהוא מותח ביקורת חריפה על נתניהו.

בדבריו בנושא הצוללות אמר גנץ, כי ראש הממשלה היה צריך לברך על הקמת הוועדה יותר מכל אחד אחר, שכן לפניו הזדמנות להוכיח את חפותו. "לכאורה, ראש הממשלה צריך היה להיות מעוניין יותר מכל אדם אחר בוועדת הבדיקה הזו", אמר גנץ. לדבריו, "אם, כפי שטוענים הוא ואנשיו – הנושא נסרק במסרקות ברזל ואין בן רבב – הרי שכל אדם אחר המשוכנע בחפותו היה שמח על ההזדמנות להוכיח לעיני כל את צדקתו".

על המשבר הפוליטי אמר גנץ, כי "מדינת ישראל צריכה ממשלה מתפקדת מגובה בתקציב שמתבססת על שיתוף פעולה". עוד אמר: "אני לא חושש מבחירות – אני פשוט לא חושב שהן הדבר הנדרש למדינת ישראל, ואמשיך לפעול ככל שאוכל למען הממשלה הזאת".

גנץ רמז כי אם משבר התקציב יבוא על מקומו הרי שגם הממשלה תחזור לתפקד, "נבוא בשלום לקידומו של תקציב וממשלה מתפקדת, אך נדע להשתמש גם בחרב".

"אם לא נחזור ומיד למסלול של עשייה למען כלל אזרחי ישראל", הזהיר גנץ, "לא תהיה ברירה ונצא למערכה מחדש בשדה הבחירות".

גנץ תקף בחריפות את ראש הממשלה על הדלפת הטיסה לסעודיה ואמר, כי "הדלפת הטיסה החשאית של ראש הממשלה הינה צעד חסר אחריות, לא כך אני נוהג. מעולם לא נהגתי כך ומעולם לא אנהג כך ואני חושב שבהקשר הזה אזרחי ישראל צריכים להיות מוטרדים".

בדבריו התייחס שר הביטחון לקבינט הקורונה שצפוי להתכנס אחר הצהריים ואמר: "נמשיך לדחוף את קידומו של המתווה הדפרנציאלי והאחראי. אפשרנו את מתווה חנויות הרחוב, הרחבנו אותו למרכזי המסחר הפתוחים ונמשיך לתמוך ולדחוף את פתיחת הקניונים לאט ובזהירות".

על התכנית לפתיחה הדרגתית של מוסדות החינוך אמר: "התחלנו בגיל הרך, הרחבנו אותו לבתי הספר היסודיים ונמשיך בפתיחה עד לכלל מערכת החינוך, לא נכון להקריב את דור העתיד על בסיס קשיי ההווה".

את דבריו סיים, בתקווה שהדיון הערב יסתיים עם החלטות שיתקבלו שלא כמו בדיוני הקבינט האחרונים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים