שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ מחרים את הקבינט הכלכלי – נתניהו תוקף
עוד עימות
יו"ר כחול לבן הודיע כי לא ייקח חלק בישיבה שהייתה אמורה לעסוק בתוכנית שגיבשו רה"מ ושר האוצר • נתניהו: "פוליטיקאים חסרי אחריות התייצבו נגד העם, נביא את הכסף"
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: DoD photo by Lisa Ferdinando

ראש הממשלה החליפי בני גנץ הודיע היום (שלישי) כי אין בכוונתו להשתתף הערב בישיבת הקבינט הכלכלי-חברתי, אשר אמורה לעסוק בתוכנית המענקים של ראש הממשלה ושר האוצר. "למען הסר ספק – לא נקיים פגישה על פייק תוכנית כלכלית ללא מקורות וללא היתכנות, שמטרתה לתת שוחד בחירות", נמסר מלשכת גנץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפני זמן קצר לעימות שלו עם יו"ר כחול לבן על תוכנית הסיוע הכלכלית ואמר כי "אתם מדמיינים שמישהו ימנע ממני להביא חיסונים בגלל בחירות? מה פתאום, הרי אנשים ימותו. אתם מדמיינים שמישהו ימנע ממני להביא סיוע כלכלי בגלל בחירות? מה פתאום, הרי עסקים ימותו".

"הבאנו 15 מיליארד שקל, עם מקורות, כדי לתת לעסקים, לעצמאים, למובטלים, לכלכלת ישראל. לא יתכן שפוליטיקאים חסרי אחריות, בירוקרטים ויועצים משפטיים, יתייצבו נגד העם, לא יתנו לנו להביא את הכסף ויגידו ״חכו כמה חודשים, מי שימות – ימות״. אנחנו בעד העם, אנחנו נביא לכם את הכסף ולא נפסיק להילחם בשבילכם", דברי נתניהו.

מוקדם יותר, שר האוצר דחה את הביקורת על התכנית הכלכלית שגיבש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אמרתי לגנץ אתמול שאני מתנגד להגדרה 'שוחד בחירות'. זאת תוכנית המשכית לדברים שכבר עשינו בעבר. אנחנו לא יכולים לחכות בגלל הבחירות".

הוא הסביר כי "תוכנית הסיוע לקורונה תמיד הייתה ליד התקציב, לא במקום התקציב. חייבים להביא עדכון עכשיו. כל אנשי האוצר היו שותפים לדיונים – בסוף ראש הממשלה ואני החלטנו להביא אותה". בגלי צה"ל ציין כי "קיימתי מגעים עם אנשי גנץ, והיום אפגש עם השר פרץ והשרה פרקש-הכהן. עד היום הצלחתי להעביר תכניות רחבות פה אחד בכנסת, וגם עכשיו אסור לעצור את זה בממשלה".

מוקדם יותר השבוע הצהיר שר האוצר כי "נביא השבוע לממשלה את תוכנית הסיוע במענקים לעסקים, בסכומים שבין 8,000 ועד ל -100 אלף ש"ח למובטלים ולהחזרת מובטלים לעבודה, וכן תוכנית הסיוע למשפחות בסכומים של 750 ש"ח למבוגר וכן סכומים של 500 ו-300 ש״ח לכל ילד עד העשירון השביעי".

"עוד בתוכנית שתובא הוקצו מיליארדי שקלים שילכו להשקעה בתשתיות, בהיי טק ובמנועי הצמיחה במשק, וכן הצעות לביטול רגולציה ורישוי עסקים והסרת חסמים לתחרות. אני מצפה מכל נציגי הממשלה, כולל נציגי מפלגת כחול לבן והגורמים המשפטיים המלווים לתמוך בתוכנית המוצעת ולאפשר את מתן הסיוע הדחוף לכל העסקים, המובטלים, והמשפחות, לקראת הפתיחה המחודשת של המשק הישראלי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים