שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » גנץ נפגש עם מפקד הסנטקום של צבא ארה"ב
לראשונה אחרי הבחירות
זהו המפגש הראשון שמתקיים בין הצדדים מאז התפרסם מעבר ישראל לסמכות פיקוד מרכז של צבא ארה"ב. "המעבר לסנטקום מגדיל את מרחב התיאום ויחזק שיתופי פעולה חדשים"
תגיות:
גנץ נפגש עם ראש פיקוד סנטקום של צבא ארה"ב | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ קיים היום (שישי) פגישה עם ראש פיקוד סנטקום של צבא ארה"ב, הגנרל קנת' מקינזי, יחד עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. זהו המפגש הראשון שמתקיים בין הצדדים מאז התפרסם מעבר ישראל לסמכות פיקוד מרכז של צבא ארה"ב. גנץ אמר למקינזי: "המעבר לסנטקום מגדיל את מרחב התיאום ויחזק שיתופי פעולה חדשים".

השר הציג למקינזי את מדיניות הביטחון הנוכחית של ישראל. לאחר מכן השניים דנו בסוגיות והאתגרים המשותפים שעל הפרק, בראשם איראן. שר הביטחון הביע את הערכתו על העברתה של ישראל תחת סנטקום, שינוי שהוא ציין כי מאפשר לישראל להעמיק את היחסים עם השותפות החדשות ומייצר תמרון ומרחב פעולה גדולים מאי פעם באזור".

גנץ ציין בפני מקינזי כי הוא מוקיר את המחויבות האמריקאית הממושכת לביטחון ישראל וליתרון האיכותי שלה במרחב, והשניים הביעו את ציפייתם להמשיך את שיתוף הפעולה והתיאום ההדוק בין כוחות הביטחון של ישראל ואמריקה, החיוני לקידום האינטרסים שהן חולקות וליציבות האזורית והגלובלית.

אתמול נמסר מדובר צה"ל כי הגנרל קנת' מקנזי החל ביקור בן יומיים בישראל. במרכז הביקור הערכת מצב אסטרטגית עם ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, לצד קידום שותפויות אזוריות נגד איומים מתהווים. הביקור החל אמש בפגישה אישית של הגנרל עם הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי. השניים נטעו יחדיו עץ זית לציון חג ט"ו בשבט.

היום השתתף הגנרל מקנזי בפאנל בכירים בראשות הרמטכ"ל ובהשתתפות סגנו, אלוף אייל זמיר, ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן ונספח ההגנה של צה"ל בוושינגטון, אלוף יהודה פוקס.

כוכבי: ״היחסים הצבאיים והאסטרטגיים בין ארצות הברית לישראל מהווים זה שנים רבות רכיב קריטי בביסוס ביטחונה הלאומי של ישראל ויתרונה אל מול אויביה באשר הם. לשותפות הזו תפקיד מפתח בהתמודדות מול האיומים המשותפים ובראשם האיום האיראני״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים