שיתוף
תגובות
חדשות » גנרל רוסי נהרג, קרבות במרכז מריופול
המלחמה נמשכת
גנרל רוסי, שביעי במספר, נהרג | באזור חרקוב נטען לשחרור כמה יישובים. העיר עצמה מופגזת ללא הרף, ואנדרטה לזכר השואה ניזוקה
מלחמת רוסיה אוקראינה | צילום: Drop of Light, שאטרסטוק

לאחר חודש של מלחמה, רוסיה הודיעה במהלך סוף השבוע כי תמקד כעת את מאמציה באזור חבל דונבאס במזרח אוקראינה, אך במקביל גם מחוצה לו נמשכו במהלך סוף השבוע הקרבות עם הצבא האוקראיני. לפי הרשויות במריופול הנצורה, בדרום-מזרח המדינה, קרבות רחוב מתחוללים כעת במרכז העיר, ובאזור חרסון הכבוש דווח על מותו של גנרל רוסי נוסף בקרבות שמתנהלים שם. נוסף על כך הודיע הצבא האוקראיני כי לראשונה פתח במתקפת-נגד גם באזור חרקוב שבצפון-מזרח.

לפנות ערב נשמעו שלושה פיצוצים בעיר לבוב שבמערב אוקראינה, ועשן נראה מיתמר מאחורי גבעה סמוכה לעיר. זמן קצר אחר כך אמרו ראש העיר לבוב ומושל המחוז כי שני טילים פגעו במתקן לאחסון דלק וכי הוא עולה באש. על פי הדיווח חמישה בני אדם נפצעו, אך לא נפגעו אזורי מגורים. בחלוף כשעתיים נשמעו עוד שלושה פיצוצים באזור, וראש העיר אמר שטיל נוסף פגע במקום. לדבריו בהתקפה זו נגרם נזק משמעותי לתשתיות העירוניות, אך גם בה לא נפגעו בנייני מגורים.

מריופול, כאמור היא עיר נמל גדולה לחופי ים אזוב, ואותה מנסים הרוסים לכבוש כבר שבועות ארוכים כדי לייצר קו יבשתי רציף בין חבל דונבאס שעל חלקים נרחבים ממנו חולשים הבדלנים הפרו-רוסים, לבין חצי האי קרים שרוסיה סיפחה מאוקראינה כבר ב-2014.

בסוף השבוע הגיע ממריופול גם תיעוד ראשון מהתיאטרון שהופצץ בשעה שמאות בני אדם הסתתרו בו מפני ההפגזות. בשני סרטונים קצרים מהזירה, שצולמו לפי הדיווחים דקות אחרי ההפצצה, נראים בין השאר אוקראינים יורדים במדרגות התיאטרון כשהם מכוסים אבק.

בשל הקושי של כוחות החילוץ להגיע לזירה על רקע התמשכות ההפגזות הרוסיות התקשו בעשרת הימים האחרונים הרשויות למסור מידע מדויק על מספר הנפגעים, אבל בסוף השבוע נמסרה ההערכה שכ-300 בני אדם נהרגו בהפצצת התיאטרון. אם ההערכה הזו נכונה, מדובר בתקיפה הקטלנית ביותר של רוסיה באוקראינה מאז תחילת המלחמה. התקיפה, נזכיר, בוצעה אף שמשני צדיו של התיאטרון נכתבה באותיות ענק המילה "ילדים", כדי לאותת לטייסים הרוסים שמדובר במבנה המשמש מקלט לאזרחים תמימים.

הקרבות באוקראינה נמשכים כאמור בעוד אזורים. משרד ההגנה האוקראיני דיווח אחר הצהריים כי בקרבות באזור חרסון הכבוש בדרום המדינה נהרג גנרל רוסי נוסף, לוטננט-גנרל יאקוב רזנטסב. גורם מערבי עלום שם אמר לרשת BBC כי מדובר בגנרל השביעי עד כה שנהרג באוקראינה. לפי הדיווחים בתקשורת האוקראינית, רזנטסב נהרג במתקפה שהתרחשה בבסיס אווירי באזור חרסון.

אחר הצהריים הודיעה צבא אוקראינה על התפתחות בחזית נוספת: הוא מסר כי פתח במתקפת-נגד באזור העיר חרקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה, שמופגזת ללא הרף על ידי הרוסים מתחילת המלחמה. הרשויות במחוז חרקוב דיווחו היום כי כמה יישובים באזור "שוחררו". הן ציינו כי ההפגזות הרוסיות על העיר נמשכו גם בסוף השבוע, וכי בלילה האחרון היא הופגזה לפחות 24 פעמים.

במקביל, השגרירות האוקראינית בישראל דיווחה היום כי אנדרטה לזכר קורבנות השואה באזור חרקוב נפגעה במתקפה רוסית. השגרירות טענה כי באחת מהמתקפות "הברבריות" של הרוסים נפגעה אנדרטת דרוביצקי יאר, שם רצחו הנאצים כ-20,000 יהודים. שגריר ישראל בפולין, מיכאל ברודסקי, דיווח גם הוא על הפגיעה באנדרטה, "על פי מקורות אוקראיניים" כלשונו, וצירף תמונה שלה לאחר הפגיעה, בה נראה נזק למנורה שהוקמה שם. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים