שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גפני ייפגש עם לפיד; ליצמן: "לא מחייב אותי"
מתיחות ביהדו"ת
גורם ב'דגל' ל'בחזית': "בכל 32 שנותיו בפוליטיקה גפני לא החרים גורם פוליטי" • פרוש: "מוסדות החינוך החרדיים צריכים להיכנס לכוננות ספיגה"
יעקב ליצמן ומשה גפני

יו"ר יהדות התורה משה גפני ייפגש ביום שני הבא עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. מדובר בפגישה חריגה בין הבכיר החרדי למי שנחשב איוב מר ליהדות המסורתית. בעבר נפגש גפני עם לפיד מתוקף תפקידו כיו"ר ועדת הכספים, אך מדובר בפגישה ראשונה מאז הפך ליו"ר יהדות התורה ושתיערך בתקופה פוליטית סוערת.

גורם ב'דגל התורה' אמר ל'בחזית' על ההחלטה לערוך את הפגישה כי "גפני בכל 32 שנותיו בפוליטיקה לא החרים גורם פוליטי, בניגוד לדעת ליצמן שלא לוחץ יד ללפיד. תמיד נפגש ודיבר עם כולם". במפלגה מבהירים כי לא מדובר במגעים לכניסה לממשלה, אך נענו לבקשת לפיד להיפגש.

יו"ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן התייחס למפגש הצפוי: "הרב גפני הוא יו”ר הרשימה וזכותו לפגוש כל אחד, אך זה לא מחייב אותי ואת אגו״י. אצלנו המועצת מחליטה ולא נשב עם לפיד ולא עם ליברמן בשום צורה וגם גפני יודע זאת כי גם הוא הודיע שנלך רק עם נתניהו כולל לאופוזיציה".

בראיון לקרן מרציאנו בוועידת איגוד התאגידים באילת הוסיף ליצמן: "לדעתי נלך לבחירות חמישיות. אנו לא מתביישים לומר שיש לנו הכרת הטוב לנתניהו. נלך איתו עד הסוף כולל לאופוזיציה. לא שכחנו מה לפיד עשה לנו ולא נשב עם מי שרוצה לזרוק אותנו למזבלה".

סגן השר מאיר פרוש אמר בראיון למשה גלסנר ב׳קול ברמה׳ כי "אם נצטרך להיות באופוזיציה זה יהיה יותר קשה אבל להגדיר זאת שאנחנו פסימיים וחפויי ראש – לא הייתי אומר. אנחנו נלחם משם. מוסדות החינוך החרדיים צריכים להיכנס לכוננות ספיגה. עדיין זוכרים מה אירע בממשלת לפיד בנט כששר החינוך היה שי פירון".

"כפי שנראה עכשיו, נראה שנתניהו לא מצליח להקים ממשלה אבל בעשרה ימים שנותרו לו עד לסיום המנדט, הכל יכול להשתנות. סמוטריץ׳ נבחר בבחירות ואין לי מה להגיד לו או לכעוס עליו. מותר לו להביע חשש שאין טעם להישען על הערבים בבחירות".

ח"כ יאיר גולן ממר"צ טען ש"אין לבנט שום זכות לקבל את ראשות הממשלה. אם נתניהו לא בראשות הממשלה – יאיר לפיד יצטרך לעמוד בראשות הממשלה כיו״ר המפלגה השניה בגודלה. אסור שבנט יהיה ראש ממשלה ונעשה כל מאמץ שהוא לא יכהן כרה״מ. אם משום מה לפיד יבחר בשיקול מוזר וירצה לתת את ראשות הממשלה לבנט, נחרוק שיניים ונתמוך כדי להזיז את נתניהו".

ח״כ איתן גינזבורג מכחול לבן אמר כי "אנחנו מתנגדים לבחירות ישירות. העם אמר את דברו בארבע מערכות הבחירות האחרונות לא ניתן לזה יד". גינזבורג גיב לפרסום לפיו הוצע לנתניהו לבקש מגנץ להקים ממשלה ולקיים את הרוטציה: ״לא קיבלנו אף הצעה שכזו ולא נסכים לכך. נתניהו עשה הכל כדי להפר את ההסכם״

בתוך כך, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר (מסיעת הציונות הדתית), הגיע הערב למעונו של ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שליט"א והתייעץ עימו בעניינים העומדים על סדר היום. ראש הישיבה ברך את ח"כ בן גביר בהצלחה בתפקידו החדש למען תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים