שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גפני: "נדרוש לחוקק את פסקת ההתגברות"
הצהרת כוונות
יו"ר דגל התורה האשים: "הכל זה בג"ץ. מעמד בני הישיבות והגיור, זה בג"ץ, שבת זה בג"ץ, החמץ זה בג"ץ, לכן בטרם נסכים בדברים אחרים, נצטרך לחוקק את פסקת ההתגברות"
משה גפני | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מצהיר כי ידרשו לחוקק את פסקת ההתגברות מיד לאחר הקמת הממשלה הבאה: "ישנם דברים שנצטרך לעשות מיד עם תחילת הקדנציה הבאה", אומר גפני בראיון ל'יתד נאמן', "לפני שנשתף פעולה עם כל נושא אחר, הדברים האלה יהיו חייבים להיות מוסדרים. הסדרת מעמדם של לומדי התורה הוא ציפור הנפש שלנו, אבל יש נושאים נוספים שלא נוכל לתת להם להמתין, כמו לשמר את הסטטוס קוו בנושא הגיור ולא לשנות ממה שהיה עד כה".

"אבל ישנם נושאים נוספים של דת ומדינה שבסוף מתנקזים למקום אחד: הבג"ץ. שבת זה הבג"ץ, החמץ זה הבג"ץ, כל בני הישיבות והגיור, הכל זה הבג"ץ ושכשהדברים מגיעים לפתחו הוא משליט בחוצפה את  האג'נדה המתבוללת שלו והופך גם את חוקי הכנסת. מיד עם תחילת הקדנציה, בטרם נסכים לעסוק בדברים אחרים,  נצטרך לחוקק את פסקת ההתגברות".

"בכנסת יש אותנו, אי אפשר לעשות מה שרוצים. אבל כשהדברים מגיעים לבג"ץ, השופטים המנותקים מהעם עושים ככל העולה על רוחם ועוקרים כל שמץ יהדות מחיי העם. חייבים להעביר חקיקה שתעצור את הפסיקה האנטי יהודית שלהם".

גפני מציג את סדר העדיפויות מול המפה הפוליטית המתהווה: "בסופו של דבר, הכל מתנקז לידי הבג"ץ ופסקת ההתגברות הופכת להיות הנושא המרכזי. תמיד היה מי שעצר את החקיקה הזו בטענות שווא של 'חוק עוקף בג"ץ' ושאר אמירות חסרות תוקף שאין להן אחיזה במציאות. מדובר בגוף שלא נבחר באופן דמוקרטי ומפעיל דיקטטורה שיפוטית כשליט המדינה. זה פוגע ביהדות ובצביון היהודי של מדינת ישראל וחייב להבלם".

בראיון התייחס יו"ר דגל התורה גם לפרובוקטור אביגדור ליברמן שמניף את הדגל האנטי חרדי: "יש לו משהו אחר? אין לו מה למכור. כולם מדברים 'רק לא ביבי' או 'כן ביבי', מי מדבר על דת ומדינה? לא סער, לא לפיד ולא בנט. זה לא נושא כרגע. ובתור הזה של 'רק לא ביבי', יש הרבה לפניו והם יותר אטרקטיביים ממנו. אז מה נשאר לו? או 'להפציץ את סכר אסואן', או להשתלח בחרדים ולכן אני לא מגיב לו".

גפני טוען כי לליברמן אין שום ציבור מאחוריו. "הציבור שעלה מרוסיה כבר לא עולים חדשים, יש בהם דתיים וחילוניים, ימנים ושמאלנים, הם חלק מהחברה הישראלית אחרי שהתערו בה. אין לו ציבור, אין לו מה למכור, לכן הוא מנסה לקושש קולות באמצעות הסתה נגד חרדים".

"הוא משתלח נגד אלו שמתייעצים עם רבנים. שאני אספר לכולם שהוא בעצמו הלך לרבנים, שאגיד שאני עצמי הייתי אתו כשבא לבקש ברכה מרשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א. שאספר שהוא בא לבקש מאתנו לתמוך במשה ליאון בירושלים, בעינת קליש בחיפה וכך בצפת ובערים אחרות ברחבי הארץ, ואח"כ הוא מסית? כל ההשתלחויות שלו הן דמגוגיה של מי שאין לו מה למכור".

"עם זאת", אומר גפני, "לא מדברים על זה, אבל זה רוחש מתחת לפני השטח. הנושאים הם מהותיים ואחרי הבחירות זה עלול לצוף. אנחנו צריכים לדאוג גם מ'הידידים' שלנו משתי סיבות: האחת: גדל בארץ דור מנותק מהיהדות וגם במערכת המשפט ובמערכת התקשורת נמצאים אנשים מנותקים לחלוטין מיהדותם. גם אלו שכן רוצים לעשות ולמנוע את שבירת החומות ועקירת היהדות, חוששים מהשופטים ובעיקר ממבחן בג"ץ. כמו כן הם חוששים מהתקפה של התקשורת ולכן אם הם כבר עושים דבר טוב הם מצניעים זאת".

"וסיבה נוספת", אומר יו"ר דגל התורה, "היא פרקטית ופוליטית: לפי מפת הגושים המתהווים כרגע, גם אלה שאינם עוינים, יצטרכו לצורך הרכבת ממשלה אישים ומפלגות שהם בעיתים בסוגיות דת ומדינה. לכן, אנחנו חייבים לצאת מהבחירות הבאות עלינו בעזרת השם לטובה, מחוזקים ומי שירצה אותנו להרכבת קואליציה, בטרם נעסוק בכל דבר אחר, יהיה חייב להסדיר את הנושאים שהם בציפור הנפש שלנו: מעמד לומדי התורה, ופיסקת ההתגברות שכוללת את הכל".     
      

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים