שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "דברי נתניהו פוגעים בקשרי ארה"ב-ישראל"
מקורב לבית הלבן
הבכיר טען כי דבריו "יוצרים תדמית כאילו ממשל ביידן והמפלגה הדמוקרטית מפקירים את ישראל". דיפלומטית פרו-פלסטינית תהיה סגנית עוזר למזכיר המדינה בלינקן
בנימין נתניהו וג'ו ביידן | צילום: Matty Stern/ Public Domain

גורם המקורב לבית הלבן מתח ביקורת על התבטאויותיו האחרונות של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, בנוגע למדיניות הממשלה החדשה כלפי איראן, ואמר כי הן מעליבות את הממשל האמריקני ואת המפלגה הדמוקרטית – כך דווח ב'ישראל היום'.

הגורם המקורב לבית הלבן אמר כי דברים אלה פוגעים בקשרים שבין ארה"ב וישראל ויוצרים תדמית שגויה, כאילו ממשל ביידן והמפלגה הדמוקרטית מפקירים את ישראל ואינם מחויבים לביטחונה.

עוד אמר הבכיר כי "הנשיא ביידן מוביל קו ברור בתוך המפלגה הדמוקרטית של מחויבות לישראל ולביטחונה, הגישה שלו מחזקת את התמיכה הדו-מפלגתית שישראל זקוקה לה. אך הדברים של נתניהו יוצרים רושם שלממשל הנוכחי לא אכפת מישראל, וכך מחלישים את המחויבות של המפלגה הדמוקרטית לישראל".

כזכור, במאמר שכתב ובנאומיו בכנסת, יצא נתניהו נגד מדיניות "אין הפתעות" שעליה הכריז שר החוץ יאיר לפיד, וקרא לממשלה להתנגד פומבית לכוונת הממשל לחזור להסכם הגרעין עם איראן. "במקום לדבר בפומבי בקול רם וברור, כדי לגייס את דעת הקהל האמריקנית לטובת ישראל ונגד החזרה להסכם הגרעין, הממשלה הנוכחית לא עושה דבר. האם היא באמת חושבת שהיא תשכנע מישהו בדיבור בחדרי חדרים או בציוץ פה ושם?", כתב יו"ר האופוזיציה.

עוד דיווח אריאל כהנא כי הדיפלומטית האמריקנית יעל למפרט תחזור להיות מעורבת בטיפול בענייני ישראל והאזור, ותמלא תפקיד בכיר במחלקת המדינה האמריקנית. למפרט תישא בתואר "סגנית עוזר למזכיר המדינה", אנתוני בלינקן, לענייני המזרח התיכון. על למפרט נמתחה בעבר ביקורת מצד בכירים ישראלים, בשל עמדות פרו-פלשתיניות שקידמה. מאידך, היה לה תפקיד מכריע בגיבוש הסדר הסיוע הביטחוני שנחתם בין ארה"ב וישראל בשלהי ממשל אובאמה, שנחשב לחיובי ומשמעותי עבור ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים