שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "דוחים בתוקף את תנועת ה-BDS"
ארה"ב על החרם
דובר מחלקת המדינה על החלטת מותג הגלידות: "אין לי תגובה להציע לגבי פעולותיה של חברה פרטית. ארצות הברית תפעל ללא לאות לתמיכה בהמשך ההשתלבות של ישראל"
תגיות:
ג'ו ביידן | צילום: Official White House Photo by Adam Schultz

דובר מחלקת המדינה האמריקאית, נד פרייס, התייחס אמש (שלישי)ב תדרוך עיתונאים להחלטת ענקית הגלידות בן אנד ג'ריס שלא למכור את תוצרתה ביהודה ושומרון הוא אמר כי מדובר ב"צעד של חברה פרטית", אך הדגיש כי ממשל ביידן מתנגד לתנועות החרם על ישראל כגון ה-BDS וציין כי הן גורמות לבידודה "באופן לא הוגן".

"אין לי תגובה להציע לגבי פעולותיה של חברה פרטית, אך אנו דוחים בתוקף את תנועת ה-BDS, שמפלה את ישראל באופן לא הוגן", הדגיש הדובר נד פרייס והוסיף: "ארצות הברית תהיה שותפה חזקה במאבק במאמצים ברחבי העולם לעשות דה-לגיטימציה לישראל, ותפעל ללא לאות לתמיכה בהמשך ההשתלבות של ישראל בקהילה הבינלאומית".

בתוך כך, ב'חדשות 12' דווח כי אבי קנר, הבעלים של רשת המרכולים "מורטון וויליאמס", שיש לה 16 סניפים בעיר ניו יורק. הודיע שהוא מצמצם את מכירת בן & ג'ריס. מיד אחרי ההודעה של חברת הגלידות, קנר כינס את ועד הדירקטוריון והם הודיעו שיצמצמו ב-70% לפחות את המכירות של בן & ג'ריס.

קנר אמר שהוא קיבל אלפי תגובות תומכו והעריך שחברות נוספות ילכו בצעד הזה, גם כדי לתמוך בישראל, אבל גם כדי לעשות הפרדה בין הפוליטיקה לבין מה שקורה בחנויות המזון ובעולם העסקים. "כולנו, יהודים ולא יהודים, החלטנו שלא יכולים להמשיך ככה. מקווה שהם ישנו את מה שהם עשו, אבל אם לא – חברות אחרות יראו את זה ולא יעשו אותו דבר".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח עם מנכ"ל חברת יוניליוור, אלן ז’ופ, המחזיקה בבעלות על בן אנד ג’ריס. רה"מ הבהיר, כי הוא רואה בחומרה רבה את ההחלטה של בן אנד ג׳ריס להחרים את ישראל, והוסיף כי בסופו של דבר מדובר בחברת בת של יוניליוור שנקטה בצעד אנטי ישראלי מובהק. ראש הממשלה הדגיש, כי מבחינתה של מדינת ישראל מדובר במעשה שיש לו השלכות חמורות, חוקיות ואחרות, והיא תפעל באופן תקיף כנגד כל פעולה של חרם המופנה כנגד אזרחיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים