שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » דו"צ לקח צד פוליטי וגינה את המתיישבים
קו בר-לב
דו"צ לקח צד וגינה "אלימות מתיישבים" כלפי כוחות צה"ל בעת שאלימות ערבים כלפי החיילים לא זכו בתקופה האחרונה להודעת גינוי מטעם דו"צ
יהודה דימנטמן הי"ד על רקע הישוב חומש | צילום: באדיבות המצלם ומיכאל יעקובסון

דובר צה"ל הוציא הבוקר הודעת דוברות שעוררה סערה לאחר שדו"צ לקח צד וגינה "אלימות מתיישבים" כלפי כוחות צה"ל בעת שאלימות ערבים כלפי החיילים לא זכו בתקופה האחרונה להודעת גינוי מטעם דו"צ.

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב על תיעוד שפורסם מהאירוע: "עברתי על הסרטון שוב ושב ולא ראיתי שום "אלימות מתנחלים". ראיתי ויכוח לגיטימי בין מי שמנסים לעלות למי שמנסים למנוע מהם. ראיתי קמפיין נבזי של דו"צ בהוראת לשכת גנץ בניסיון להכפיש את המתיישבים ולעשות דה-לגיטימציה לדרישה להסדיר את הישיבה ולא לתת פרס לטרור".

"זה פשוט לא יאמן. אשכרה חזרנו לימים שלפני הגירוש מגוש קטיף כשדו"צ, כמו מערכות ממלכתיות נוספות, גוייס בנבזות למסע דה-לגיטימציה נגד המתיישבים והמאבק הצודק שלהם. "המתיישבים" פעלו באלימות? שקרן!! אם חלילה היה אירוע אלימות אחד (ואני לא מכיר כזה) זה פרומיל מהמתיישבים שנמצאים במקום".

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "לפנות בוקר (ראשון) הגיעו מאות מתיישבים אל שטח המאחז ״חומש״. המתיישבים פעלו באלימות כלפי כוחות הביטחון, פרצו מחסומים שהוצבו בשטח ונכנסו לשטח היישוב המפונה על מנת לנסות ולהקים במקום מבנים בלתי חוקיים".

"כוחות צה"ל, מג"ב ומשטרה ניסו לחסום את הגעתם של המתיישבים ואלו הפעילו אלימות פיזית ומילולית, השחיתו רכוש צבאי וחסמו את מעבר הכוחות. בנוסף, לוחם צה״ל נפצע קל כתוצאה מפגיעת רכב מתיישבים".

"צה״ל מגנה כל גילוי אלימות כלפי כוחות הביטחון ויפעל בנחישות ביחס לכל ניסיון פגיעה באנשי כוחות הביטחון הממלאים את תפקידם לשמירה על ביטחון אזרחי ישראל. צה״ל ימשיך להתמקד בשמירה על בטחון האזרחים וזאת לצד אכיפת החוק ומניעת פעילות בלתי חוקית באשר היא".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגנה את ההודעה הלא הגונה שהוציא דובר צה"ל בנוגע למתיישבים שעלו לחומש: "אני מזועזע, מהודעת דובר צה"ל המניפולטיבית זה עתה בנוגע לתלמידי ישיבת חומש. הקבר של יהודה, נרצח הפיגוע, עדיין טרי, ובדובר צה"ל מכפישים את חבריו על לא עוול בכפם".

"בסרטונים שהופצו ע"י דובר צה"ל, ניתן לראות בבירור כי אין כל אלימות של מתיישבים, להפך. הדבר היחיד שמתקרב לאלימות בסרטונים הוא חייל שדוחף אזרח".

"מדינת ישראל צריכה להסדיר את ישיבת חומש. ואני קורא לדובר צה"ל לא לחזור לתקופות קשות בהיסטוריה של דובר צה"ל, ולהשתמש בשיטות שהציבו אותו במחלוקת בחברה הישראלית, והפכו אותו לבעל תדמית פוליטית. מצער ולא לגיטימי שדובר צה"ל מייצר מניפולציות כדי להשחיר את המתיישבים החלוצים".

"אני מגנה את ההתנהלות הלא הגונה של דובר צה"ל, שפוגעת קודם כל בצבא. אנחנו מחזקים את אנשי חומש, ודורשים מדובר צה"ל לצאת באופן מיידי מהשדה הפוליטי".

לעומת זאת מ'שלום עכשיו' נמסר: "תקיפת חיילי צה"ל ע"י מאות מתנחלים הבוקר בחומש היא תוצאה ישירה של ההסתה והתתססה של בן גביר, סמוטריץ ושאר מנהיגי המתנחלים נגד שלטון החוק. המאחז חומש, שהכניסה אליו אסורה, הוא הפנים האמיתיות של המאחזים הלא חוקיים בשטחים ושל ראשי המתנחלים שמגבים את האלימות היוצאת מהם".

"אסור לעבור לסדר היום כשמאות פורעי חוק תוקפים את חיילי צה"ל. אנו קוראים לשר גנץ להורות לכוחות הביטחון עוד היום על פירוק המאחז הלא חוקי חומש ועל מיצוי הדין עם יושביו ומי ששלחו וגיבו אותם".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים