שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דיון באלימות הערבים נגד יהודים בערים מעורבות
הבוקר בכנסת
סמוטריץ' ציין כי "למרבה הצער הממשלה הזו, שנשענת על תומכי טרור אנטי ציוניים בתנועה האסלמית, מפיחה רוח במפרשי האלימות והטרור ועסוקה בטשטוש וטאטוא מתחת לשטיח"
בצלאל סמוטריץ' | צילום: אתר הכנסת

בכנסת מתקיים הבוקר (ד') כינוס חירום שיזמו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ושלמה קרעי תחת הכותרת 'אלימות, הסתה ופרוטקשן של ערבים נגד יהודים בנגב, בגליל, בירושלים ובערים המעורבות.

בכנס השתתפו חברי כנסת רבים ביניהם: סמוטריץ' וקרעי יוזמי הדיון, חברי הכנסת יואב קיש, איתמר בן גביר, אופיר סופר, יואב בן צור, מוסי רז ועוד.

בכינוס הציגו ממצאים רבים על האלימות הגוברת, על הטיפול המשטרתי והפלילי כנגד הפורעים. בין המציגים היו ארגוני החברה האזרחית כגון רגבים, התנועה למשילות ודמוקרטיה, חוננו, הועד להצלת הנגב, בצלמו, ישראל שלי, אם תירצו, עד כאן, פורום משפחות הערים המעורבות ועוד.

כמו כן הופיעו עיתונאים ממספר כלי תקשורת שמסקרים את אירועי האלימות והציגו סיפורים אישיים על הסיקור והחיים בערים המעורבות.

ח"כ שלמה קרעי מתח בפתח הדיון ביקורת על יו"ר הכנסת שלא איפשר לקיים את כנס החירום ולאחר מספר שבועות החליטו יוזמיו לערוך אותו באמצעות שדולת "למען נגב" כדי לעקוף את החלטתו של יו"ר הכנסת.

קרעי אמר: "התכנסנו כאן הבוקר לא כתגובה לכנס ההזוי של השמאל הפוסט ציוני לפני כשבועיים, אלא כי בחצי השנה האחרונה מתפתחת לנו מתחת לאף מלחמת עצמאות שניה. בימים ההם, ערביי ישראל התחילו את הפרעות שלהם נגד היהודים, הרבה לפני שמדינות ערב הצטרפו באופן רשמי למלחמה".

קרעי ציין כי "התשובה היחידה לפרעות האלו, לרצח היהודים על ידי הערבים -'שלנו', היא בלשונם ובשפתם: נכבה. מי שמסית נגד מדינת ישראל במסגדים, מי שפועל באלימות כלפי יהודים מתוך מניעים לאומניים ונגד מדינת ישראל, צריך לתת את הדין ולהיענש בחומרה וכן לשלול את אזרחותו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ציין כי לדיון הוזמנו גם נציגי משטרה ופרקליטות- אך הם בחרו שלא לבוא.

לדבריו, "לא ניתן להתעלם עוד מעליית המדרגה באלימות של ערביי ישראל בחודשים האחרונים כנגד יהודים בכמות ובאיכות ובכל הארץ. שורשיה של האלימות הזו לאומניים והניסיונות לטשטש זאת ולחפש סיבות אחרות הם מסוכנים ולא יאפשרו למגר את הטרור והאלימות".

"ערביי ישראל הם דואליים, אזרחים מצד אחד ובעלי זהות לאומית אוייבת מהצד השני. המציאות הזו היא אתגר דמוקרטי וההתמודדות איתו נעוצה במישור התודעה ובהכרה במציאות", הוסיף סמוטריץ'.

הוא ציין כי "למרבה הצער הממשלה הזו, שנשענת על תומכי טרור אנטי ציוניים בתנועה האסלמית, מפיחה רוח במפרשי האלימות והטרור ועסוקה בטשטוש וטאטוא מתחת לשטיח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים