שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דיון על ועדת חקירה לפרשת הצוללות
גנץ וסער סיכמו
לאחר העימות שנרשם בין שני השרים, סוכם כי יחלו דיונים ועבודות מטה לבחינת הקמת הוועדה שתחקור את פרשת כלי השיט. היועמ"ש מנדלבליט ישתתף בתהליך
בני גנץ וגדעון סער | צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער סיכמו היום (שישי) בפגישה שנערכה ביניהם לפתוח בדיון לבחינת הצעת גנץ להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט. לאחרונה העבירה מפלגת ימינה מסר לפיו היא "מתנגדת לתרבות של ועדות חקירה", למעט המקרה של אסון מירון.

בהודעה משותפת לשר הביטחון ושר המשפטים נמסר כי "שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער סיכמו בפגישה ביניהם לפתוח בדיון ועבודת מטה בין משרדיהם לבחינת הצעתו של שר הבטחון להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט. היועץ המשפטי לממשלה ישתתף בתהליך בשים לב למשפט הפלילי שמתנהל בהקשר לפרשה זו".

כזכור, רק לפני חדוש התחולל ויכוח בין השניים בכל הנוגע לעניין ועדת החקירה הממלכתית, אשר החל בעקבות הודעה רשמית שיצאה מכיוונו של גנץ שלפיה הוא העביר ללשכות של סער ושל שר האוצר אביגדור ליברמן, טיוטת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר הפרשה. בלשכתו של שר המשפטים מיהרו להכחיש ולהודיע כי לא התקבל אצלם דבר ואין אמת בהודעה שיצאה מטעמו של יו"ר כחול לבן.

עד כה הקריאות להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשה הגיעו ממחנה המרכז-שמאל, וללא הסכמה של סער ובנט הסיכוי להקמתה היה קלוש. רה"מ בנט טרם התייחס לנושא מאז כניסתו לתפקיד. לפני שבועיים אמר שר החוץ לפיד למפגינים שהגיעו לביתו כי הוועדה תקום, גם אם זה ייקח עוד קצת זמן.

תנועת 'חקירה עכשיו' בירכת על ההודעה: "זהו צעד נכון בכיוון הנכון. ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את כל היבטי הפרשה היא צו השעה. הקמתה היא חובה מוסרית והיסטורית של ממשלת השינוי אשר תשיב את אמון הציבור ותסיר את העננה מאחורי הפרשה הביטחונית החמורה בתולדות המדינה. אנו מברכים את השר סער ודורשים מראש הממשלה, נפתלי בנט, להודיע אף הוא על תמיכתו בהקמת ועדת חקירה ממלכתית ובקידומה כדי להימנע מגרירת רגליים נוספת. נפתלי, הבטחת – תקיים".

עוד נמסר כי "בתנועה פנו השבוע, באמצעות עורך הדין גלעד שר, במכתב לראש הממשלה ולשרים, ובו דרישה להקמה מידית של ועדת החקירה, בטרם תפעל באמצעים משפטיים. בתנועה מתכוונים להמשיך לפעול בשטח לקידום הדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, בין השאר באמצעות מייצגי צוללות, משמרות מחאה ופעילויות שטח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים