שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "דינו של אביתר להתפנות – נפעל בנחישות"
גנץ לדרעי
דרעי בסיור סיעת ש״ס בישוב אביתר שבשומרון: "אפנה לבנט לא לקבל החלטה בנושא אביתר לפני דיון והכרעה בקבינט. אסור להשאיר את ההחלטה הזו בידי אלוף הפיקוד"
דרעי באביתר | צילום: שס

שר הביטחון בני גנץ הגיב הערב (ראשון) למכתב של ח"כ אריה דרעי בנוגע לאביתר וטען כי "דינו של המקום להתפנות – הנושא יטופל באופן הרגיש והנחוש ביותר". בהמשך למכתבו של השר דרעי, כתב לו גנץ: "אין מדובר בפינוי יישוב סדור ובגזירת גורל על משפחות. מדובר בכניסה לשטח, שנעשתה בחסות מבצע שומר החומות, לא בצורה חוקית, וללא כל אישור מהגורמים המוסמכים ודינו של המקום להתפנות".

גנץ הוסיף: "הנושא נמצא בסמכותי שר הביטחון, ובימים האחרונים אני עוסק בניסיון להגיע לפינוי מוסכם. הנושא יטופל על ידי גורמי הביטחון ועל ידי באופן אישי, ובאופן הרגיש ביותר והנחוש ביותר".

גנץ פנה לדרעי וביקש ממנו לא לתת את ידו לעידוד התנהלות של רמיסת החוק: "אני פונה אליך כדמות ממלכתית וכמנהיג מוערך בציבור, וממליץ כי תפנה את מרצך לקרוא לתושבים לציית להנחיות גורמי האכיפה ולהתפנות מהמקום".

דרעי במענה לתשובת שר הביטחון גנץ בנושא הישוב אביתר: "מן הראוי כי הקבינט כולו ייחשף למידע הרלוונטי ולעמדות המומחים טרם קבלת החלטה קשה ובלתי הפיכה. במסגרת בחינת העניין מן הראוי כי שר הביטחון והממשלה בכללותה ישקלו את חשיבותו הרבה של היישוב היהודי ביהודה ושומרון. חשיבותו הביטחונית והמדינית למדינת ישראל ולעם ישראל בעת זו. וכי אכיפה בררנית היא הפוגעת בשלטון החוק"

עוד הוסיף יו"ר ש"ס דרעי: "אסיים מכתבי בהתייחסות לסיפא שבתשובתך. מאז ומתמיד מפלגת ש"ס נהגה בצורה ממלכתית והתנגדה לכל ביטוי של "רמיסת החוק" כלשונך, על אזרחי המדינה לכבד את החלטות הרשויות הנבחרות גם אם אינם מסכימים עימן. לצד זאת – ולא במקום – על הרשויות הנבחרות להשתדל להיות ראויות לאמון זה ולנהוג במקצועיות, בסבירות וברגישות, בעיקר בנושאים רגישים כבנושא זה".

דרעי קיים מוקדם יותר סיור יחד עם כל סיעת ש״ס בישוב אביתר ואמר כי "ההחלטה על הישוב אביתר יש לה השלכות רבות על כל ההתיישבות היהודית באיזור והיא לא החלטה נקודתית, על כן בכוונתי לפנות לראה״מ בנט ולשר הביטחון גנץ לדאוג לכינוס הקבינט הבטחוני בנושא הזה שיביא בחשבון את כל המשמעויות. אסור להשאיר את ההחלטה הזו בידי אלוף הפיקוד המרכז או שר הבטחון״.

בסיור השתתפו חברי הכנסת של תנועת ש״ס, יו״ר המועצה האיזורית שומרון יוסי דגן, הגב׳ דניאלה ויס וראשי המתיישבים במקום. דגן הציג לפני הרב דרעי והח״כים את השתלשלות הקמת הישוב, ואת החשיבות האסטרטגית הרבה שיש להתיישבות היהודית במקום על פני האיזור כולו.

הגב׳ דניאלה ויס אמרה כי הישוב אביתר הוא רק סמל למאבק ההשתלטות על הקרקעות שמבצעים הפלסטינים הלכה למעשה, וכי אם חלילה המקום יפונה, זהו ניצחון פלסטיני גדול על כל האיזור. ״האחריות היא על ראש הממשלה בנט והוא לא יכול לברוח ממנה״, אמרה.

סיעת ש״ס ביקרה בבית המדרש של הישוב ההומה בחורים צעירים וכן ביישוב כולו. בהצהרת הסיכום אמר דרעי: ״זה לא במקרה שהגענו לכאן בצום י״ז בתמוז. כולנו יודעים מה קרה ביום הזה. באנו לכאן כל סיעת ש״ס לתמוך, להזדהות ובעיקר לפעול כדי שהיישוב הזה לא רק שלא ייהרס חלילה אלא יפרח ויקבל מעמד רישמי. חייבים להבין מה המשמעות אם הפלסטינים יחגגו כאן את נצחונם וההשלכות על כל האיזור והציר החשוב הזה".

״מחר בישיבת ראשי האופוזיציה אשוחח עם נתניהו כדי שכל האופוזיציה תירתם למאבק הזה. אתם השליחים של כל עם ישראל ואנחנו מחוייבים לעשות הכל שהיישוב הזה יישאר״, אמר דרעי.

יו״ר המועצה יוסי דגן אמר: ״הרב אריה דרעי וכל סיעת ש״ס עומדים תמיד לימין ההתיישבות והם שותפים מלאים. לא היה דבר אחד שביקשנו והם לא עזרו וזו הזדמנות להודות לך על כל מה שאתם עושים למען ארץ ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. אנחנו באנו כאן לחזק את היישוב החשוב הזה המונה 53 משפחות, שנבנה אחרי פיגועים קשים – התשובה של ממשלת ישראל צריכה להיות מאבק נגד אויבי ישראל ולא נגד אוהבי ישראל ואני קורא לכל חברי הכנסת להתאחד בעד הישוב אביתר״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים