שיתוף
תגובות
יהדות » פרשה בגובה העיניים » דירה בבני ברק עם החזר התשלום
פרשה בגובה העיניים
פעמים אין ספור נוכחו יהודים שהשומע בקול גדולי ישראל, אפילו יאמר לך על 'שמאל שהוא ימין' אינו מפסיד. לקרוא ולהתפעם
תגיות:
בניין בתל אביב | צילום: שאטרסטוק

פסוק יש בפרשתנו שהרבה אנשים מאמינים בו מחד בלב שלם והופכים עולמות עבור קיומו גם כשאינם מבינים מדוע ואיך, ואילו הרבה אנשים מאידך אינם מעיפים לעברו מבט גם כאשר מתברר שיש 'כיסוי לדברים'.

התורה מצווה אותנו: "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל". אומר על כך רש"י: "אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין. וכל שכן כשאומר לך על ימין שהוא ימין ועל שמאל שהוא שמאל".

דהיינו: ברגע ששאלנו את פי גדולי התורה וההוראה והם הורונו מה לעשות על פי דעת התורה הקדושה, גם אם איננו מבינים – צריכים אנו לשמוע בקולם.

במקום להסביר את העיקרון שמאחורי הדבר, נציג סיפור אחד מני אלפים שימחיש את חשיבות הציות לגדולי ישראל:

חתן וכלה באו בברית האירוסין למזל טוב. הורי שני הצדדים גרו בבני ברק, ובמקרה, או שלא במקרה, לשניהם היה קשה מאוד 'לגמור את החודש'…

החתן והכלה סיכמו ביניהם בפגישות השידוכין שאינם מבקשים מהוריהם מאומה לצורכי החתונה. מה שיוכלו ההורים לתת – יקבלו הזוג בתודה והכרת הטוב, ובורא עולם ישלים את החסר.

ההורים פשפשו בחשבונות שחסכו, נטלו הלוואות וגייסו חובות ישנים שנשכחו, ויחד הגיעו לסכום של ארבעים אלף דולר, אותו הועידו לרכישת דירה לבני הזוג.

כמו כל יהודי השומר תורה ומצוות הם אינם עושים שום צעד מהותי טרם ישאלו את רבם. עלו המשודכים לביתו של אחד מגדולי ישראל הגר בבני ברק, סיפרו לו שמגיע להם מזל טוב על השמחה במעונם, והם מבקשים את עצתו היכן כדאי לרכוש דירה עם הסכום הבסיסי שבידם, שעליו ייטלו החתן והכלה משכנתא, כמובן.

הרב השיב להם לקנות דירה בבני ברק. הם היו בטוחים שהוא לא שמע היטב. שבו והבהירו לרב שרצונם 'לרכוש' דירה, ולא 'לשכור', וברשותם 40 אלף דולר בלבד.

הרב שמע בסבלנות את הדברים ושוב השיב: "בבני ברק תרכשו להם דירה"…

החלו במסע חיפושים אחר דירה שתענה על הסכום הזעום שיש בידם, וגילו שהסכום המינימלי לנטילת משכנתא עבור דירה מהזולות ביותר בבני ברק, עומד על בערך 110 אלף דולר (בימים ההם)… ואת השאר כמובן יש להשלים בפריסת תשלומים ומשכנתא.

עד שמצאו מציאה: קשיש ערירי בעל דירת שלושה חדרים החליט למכור שני חדרים מדירתו בחייו תמורת: 40 אלף דולר… הוא ימשיך להתגורר בחדר השלישי, וקוני הדירה מתחייבים לסעוד אותו עד אריכות ימיו ושנותיו, ובפטירתו – יוריש להם את הדירה תמורת המחיר אותו שילמו מתחילה.

לחתן ולכלה נותרו חודש וחצי לחתונה, ולא ידעו מתי יסתלק הזקן לבית עולמו, אבל הם החליטו שאם הרב אמר לקנות בסכום שבידם דירה בבני ברק – לכך הוא התכוון. הביעו נכונות לעול הקשה, וחתמו על חוזה רכישת הדירה.

חמישה ימים טרם חתונתם נפטר היהודי הערירי, שעל שולחנו מונח חוזה חתום המוריש את הדירה לאחר פטירתו לבני הזוג הנ"ל. מכיון שיורשים לא היו לו, גם את הסכום הסמלי של ארבעים אלף הדולר לדירת שלושה חדרים קיבלו ההורים בחזרה…

השומע לגדולי ישראל אינו מפסיד!

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים