שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "דלתי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו"
גנץ בסיעה
"אני מחויב אך ורק לגוש השינוי", אמר גנץ בישיבת הסיעה. כזכור נתניהו הציע לגנץ, להתמנות לראש הממשלה ראשון ברוטציה – אך סירב
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: דוברות הכנסת, תדמית הפקות

יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ הודיע היום, יומיים לפני שיפקע המנדט, כי אין בכוונתו לנהל משא ומתן מול נתניהו להקמת ממשלת ימין. "גם אם ישאלו עוד מאות פעמים, התשובה היא אחת וברורה מאוד, דלתי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו. אני מחויב אך ורק לגוש השינוי", אמר גנץ בישיבת הסיעה, אותה כינס למרות יום האבל הלאומי.

ח"כ יאיר גולן ממר"צ ניצל את האסון לרקוד על הדם: "שחיתות שלטונית היא שימוש לרעה במשרה ציבורית על מנת להשיג רווח אישי. הממסד הדתי, המפלגות החרדיות ונתניהו השתמשו בהר מירון (וגם בקורונה) כדי לגרוף הון פוליטי תוך הפקרה מוחלטת של חיי אדם. 45 אנשים מצאו את מותם בגלל ששיקולים פוליטיים גברו על בטיחות. לכן, חייבים להוציא את נתניהו מבלפור ולהקים קואליציה ללא המפלגות החרדיות".

כזכור ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להתמנות לראש הממשלה ראשון ברוטציה – אך סירב שהממשלה שתוקם תהיה פריטטית, כמו הממשלה הנוכחית – כך דווח ב'וואלה'. גורמים המעורים במגעים בין הצדדים בימים האחרונים אמרו לשגנץ דרש לשמור על הפריטטיות שמבטיחה לכחול לבן כוח שוויוני וזכות וטו למרות הנחיתות המספרית – ונתניהו סירב בתוקף.

על פי הדיווח של דפנה ליאל, נתניהו וגנץ קיימו כמה שיחות השבוע שבהן נדונה ההצעה של נתניהו לגנץ להצטרף לממשלה ולהתמנות כראש ממשלה ראשון ברוטציה. עם זאת, לפי הגורמים, כן התקיים דין ודברים בין הצדדים, וגנץ הציב תנאי מוקדם – שהממשלה תהיה פריטטית, כמו הממשלה הקודמת שהשניים הקימו – שתעניק כוח שוויוני לכחול לבן עם 8 מנדטים לעומת 52 המנדטים של גוש הימין.

נתניהו סירב לשמוע על הפריטטיות, ולדברי הגורמים, אף נעשו ניסיונות בסביבת נתניהו לחפש מנגנונים אחרים שיפצו על הכוח החסר של גנץ, אך לא הושגה הסכמה – והשיחות לא התקדמו. בכחול לבן מכחישים את הדברים ומסרו בתגובה: "שקר מוחלט, לא היה ולא נברא". גורמים במפלגה אמרו כי "אין שום אירוע של מו"מ עם נתניהו" וכי "ראש הממשלה אמר לגנץ שיש לו פתרונות לכל. אבל בני לא ביקש ממנו כלום ולא הציב שום תנאי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים