שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » מסיכה משומשת מסוכנת מאי חבישת מסיכה כלל
מחקר
מחקרים מוכיחים: חבישת אותה מסיכה מספר רב של פעמים מעניקה הגנה חלשה יותר מפני הידבקות בנגיף הקורונה, ולטענתם עדיף ללכת בלא מסיכה מאשר ללבוש מסכה משומשת
מסיכה משומשת ומלוכלכת | צילום: Jin Odin, שאטרסטוק

אמנם החיסונים שבאופק מעניקים את תחושת המיצוי ואת התחושה הטבעית כי הנה תיכף וכולנו נערכים להיפרדות מהמסכה, אך על פי כל ההערכות, מטלית הבד שמעיבה על הקונטיביות שלנו, ומקשה על הנשימה צפויה להיות חלק מחיינו לפחות בחצי שנה הקרובה.

זו הסיבה שראוי שלא להקל ראש בגישה שלנו למסכה שהמחקרים כבר הוכיחו כי כאשר שניים עוטים מסכה, ההגנה מפני הידבקות עומד על 95%.

חוקרים מאוניברסיטת מסצ'וסטס ואוניברסיטת קליפורניה הצליחו להוכיח, כי כאשר עוטים מסכה כירורגית תלת שכבתית חדשה, הרי שבאופן טבעי קיימת הגנה של כמעט 3/4 מהחלקיקים הזעירים המשתהים באוויר והאחראים להידבקות בקורונה.

אך כאשר משתמשים באותה מסיכה בפעם השניה ואילך, החלקיקים מסתננים רק ברבע, זאת מכיוון שהמסיכות מתעוותות ומתבלות ככל שעוטים אותן יותר.

ד"ר ג'ינקסיאנג שי, מומחה להנדסה ביו-רפואית. וממובילי המחקר הסביר, כי "אכן טבעי לחשוב שעטיית מסיכה, בין אם חדשה או ישנה, צריכה להיות תמיד טובה יותר מכלום, אלא שהתוצאות שלנו מוכיחים כי הדבר נכון רק לגבי חלקיקים גדולים מחמישה מיקרומטר, אך לא לגבי חלקיקים עדינים הקטנים מ-2.5 מיקרומטר".

מסיכות תלת שכבתיות חד פעמיות מורכבות משכבה פנימית עשויה מחומר סופג, שכבות האמצעיות המשמשות כפילטר והחלק החיצוני עשוי מחומר שאינו סופג.

טענת החוקרים היא, שקיפולי המסכה הכירורגית משפיעה על איכות זרימת האוויר וכאשר משתמשים בזה פעם אחר פעם איכותן נפגמת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים