שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » דרושים מחלימי קורונה למעקב בן 25 שנה
האתגר הבא
העובדה כי התובנות הידועות לגבי הנגיף קורונה מתעדכנות אחת לכמה ימים, הוביל להכרזה על פרויקטים חובקי עולם שמטרתן לפענח את הנגיף שהצליח לתעתע במדע
תגיות: ,
מעקב רפואי | צילום: Sunset Paper, שאטרסטוק

נגיף ה-COVID 19 מוגדר על ידי הרופאים כבלתי צפוי. אנשי רפואה ומדענים רבים סבורים כי ייקח שנים כדי להבין כיצד נגיף יחיד מצליח לתעתע במדע הרפואי ולחולל נזק בגוף האדם בהיקף נרחב וחסר תקדים שכזה.

ההבנה בקרב אנשי הרפואה ברחבי העולם הוא, כי בכל כמה ימים צצות ועולות תובנות חדשות בכל הקשור למידע שכבר היה ידוע עד כה על הנגיף, כאשר ההבנה המחלחלת היא, שהמידע שידוע היה לגביה עד כה הייתה יחסית מוגבלת.

בימים האחרונים נרתמו מדענים ורופאים מ-60 מדינות לפרויקט בקנה מידה היסטורי שזכה לשם "אטלס התא האנושי" על מנת לחקור ולאתר את כלל התאים בגוף העונים לקריטריונים אלה.

מדובר על מחקר אחד מתוך שניים שיבוצעו ברמה בינלאומית בהשתתפות מספר מדינות.

המחקר הנוסף, שזכה לשם "מחקר פוסט אשפוז", מאגד תחתיו חוקרים ומדענים משורה של אוניברסיטאות בבריטניה ובהם אוקספורד, לסטר וליברפול המגייסות יחדיו כ-10,000 מחלימי קורונה למעקב בן 25 שנה, מתוך הנחה כי מדובר בנגיף מסוכן ובלתי צפוי, כשהמטרה היא ללמוד על ההשפעות ארוכות הטווח של המחלה בקרב אלה שנדבקו בה בעבר והחלימו ממנה (גם אם מדובר בחולים במצב קל).

המעקב אחר המחלימים, שיבוצע על ידי רופא המשפחה, יתמקד בין היתר בתלונות על עייפות, קוצר נשימה, שיעול תכוף, כאבים בחזה ונזקים פיזיולוגים ככל שיזוהו בהמשך הדרך ויכלול משוב על שאלונים ועוד כפי הנדרש.

מדובר בפרויקט ענק שהושקעו בו עד כה כ-8.4 מיליון ליש"ט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים