שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » דריכות בישראל לקראת הכרזת טראמפ
סיפוח או טיוח?
דריכות בישראל וברשות הפלסטינית לקראת הצהרתו הצפויה של הנשיא טראמפ בנושא החלת הריבונות בישראל • ביש"ע קוראים לנתניהו להתעלם מרעשי הרקע
נתניהו בביקור בבית הלבן | צילום: הבית הלבן

ביממה הקרובה צפויה הכרזה דרמטית של הנשיא טראמפ, שתבשר על תוואי הגבולות החדשים של מדינת ישראל במסגרת ההכרזה על החלת הריבונות.

בשבועות האחרונים ערה מדינת ישראל לשיח נוקב בין מצדדי התכנית למתנגדיה. מסתבר שבעוד שהרצון להימנע מבחירות בפעם הרביעית הצליח להביא לאיחודים בין מפלגות יריבות, הרי שהנחישות מצד מתנגדי התכנית ומבקריה, הצליחה לאחד בין יריבים מקצוות הקשת הפוליטית.

כך מצאו את עצמם אנשי הימין, בראשות יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחיאני, באותו צד עם ראשי מפלגת השמאל הקיצוני במפלגת 'מר"צ'. שניהם מתנגדים לתכנית טראמפ, ושניהם מטילים על ראשו של נתניהו את האחריות לתוצאה הקשה מפניה הם מתריעים.

ביום שלישי הקרוב יחול התאריך המקורי שהוצב ברשימת הדד-ליין שהעניק הממשל לישראל להחלת יישום 'תכנית הסיפוח'. בעוד ראש הממשלה מתזז בשבוע האחרון בין שותפיו הקואליציוניים ב'כחול לבן' ומתווכח איתם על אופי ההכרזה וממדיה, בעוד שר החוץ גבי אשכנזי מואשם על ידי גורם באו"ם כמי שפועל מאחורי הגב על מנת לתקוע רגליים בתכנית שאמורה להכניס את נתניהו לספרי ההיסטוריה, ובעוד שנדמה היה כי הנשיא טראמפ החליט להוריד פרופיל בכל הקשור לנושאי החוץ כשהוא שקוע עד צוואר בנושאי הפנים, היתה זו דוברת הבית הלבן שהפתיעה בהודעה לפיה הנשיא עומד לשאת 'בקרוב' נאום דרמטי שיתייחס ל'תכנית המאה'.

על פי הדיווח ההצהרה אמורה לעסוק בתכנית המאה ובכוונת ישראל להכריז ריבונות על בקעת הירדן ואזורים ביהודה ושומרון.

במועצת יש"ע הגיבו לדיווח בקריאה לנתניהו שלא להתנות את החלת הריבונות בהקפאת הבנייה באזורים שנותרו מחוץ להחלטה. עוד קראו לראש הממשלה, שלא להיכנע להצהרות בינלאומיות כאלו ואחרים ובהם האיחוד האירופי, המתריעים מפני יישום המהלך.

בנאומה אמש התייחסה שגרירת ארה"ב באו"ם, קלי קראפט, לתכנית המאה: "עלינו להיות פתוחים ולהיות מוכנים לשבור נורמות מקובלות כדי להגיע לפתרון – אני יודעת שרבים מכם מודאגים מהתכנון הישראלי להחיל ריבונות, אבל במקביל אנחנו צריכים שהנהגה הפלסטינית תקבל אחריות על מעשיהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים