שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » דרישה לחקור את האלימות כלפי ח"כ בן גביר
הפרת חסינות
ח"כ ארבל במכתב לעו"ד קרן בר-מנחם, ראש מח"ש ולקצין הכנסת יובל חן: "לא ניתן להסכים לכך ששוטרים ירימו יד על נבחרי ציבור, גם אם פעילותם שנויה במחלוקת ציבורית"
משה ארבל | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

ח"כ משה ארבל מש"ס שלח הבוקר מכתב לעו"ד קרן בר-מנחם, ראש המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ולקצין הכנסת יובל חן, בעניין האלימות שהופעלה אמש כלפי חבר הכנסת איתמר בן גביר ע"י שוטרים בשכונת שמעון הצדיק בירושלים.

"במהלך פעילות משטרתית שנערכה הלילה לפירוק לשכתו של חה"כ בן גביר בשכונת שמעון הצדיק בירושלים הופעלה אלימות משטרתית קשה הן כלפי פעילים ומפגינים במקום והן כלפי חבר הכנסת בן גביר. במהלך הפעילות הוכה חה"כ בן גביר ע"י מספר שוטרים, בהם הקצין שחר מחסומי לכאורה, התעלף ופונה לבית חולים להמשך טיפול רפואי".

"במדינה דמוקרטית לא ניתן להסכים לכך ששוטרים ירימו יד על נבחרי ציבור, גם אם פעילותם שנויה במחלוקת ציבורית עזה. דווקא במקרים כאלו, שאינם פשוטים, נבחנת עוצמת הדמוקרטיה, או חולשתה".

"יתרה מכך, אף פעילותה הראשונית של המשטרה לפינוי לשכתו של חה"כ בן גביר לוקה באי חוקיות מובהקת. חוק חסינות חברי הכנסת קובע בסעיף 9 את חופש התנועה של חבר כנסת בתחומי המדינה. הוא קובע כי: "שום הוראה האוסרת או המגבילה את הגישה לכל מקום במדינה, שאינו רשות היחיד, לא תחול על חבר הכנסת, אלא אם היה האיסור או ההגבלה מטעמים של ביטחון המדינה או של סוד צבאי"".

"פעילות משטרת ישראל לפינויו בכוח של חבר הכנסת משכונת שמעון הצדיק, ולפינוי לשכתו מהמקום, סותרת בצורה מפורשת את הוראות חוק חסינות חברי הכנסת שנועדו ליתן לחברי הכנסת מרחב פעולה רחב לבטא את עמדתם ועמדת ציבור מצביעיהם ולבצע את תפקידם מבלי לחשוש להתנכלות הרשויות ולחירותם הפרטית".

את מכתבו מסיים ח"כ ארבל בפניה: "אבקש כי המחלקה חקירות שוטרים תפתח בחקירה דחופה בעניין אירועי ליל אמש, לרבות בחינה מי נתן את ההוראה לפנות את חה"כ בן גביר ולשכתו משכונת שמעון הצדיק, באילו נימוקים ומי אישר את הפינוי. עוד אבקש כי קצין הכנסת יברר מדוע לא מנעו מאבטחי משמר הכנסת מהשוטרים במקום להגיע לחבר הכנסת, ואם לא נכחו במקום – מדוע לא הוחלט על שליחתם להגן על חסינות חבר הכנסת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים