שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרעי יתפטר אם ש"ס תהיה באופוזיציה
דיווח
יו"ר ש"ס אמר בימים האחרונים בשיחות סגורות כי אם מפלגתו תישאר באופוזיציה, הוא לא מתכוון להישאר בכנסת אלא "לנהל את ש"ס מבחוץ"
תגיות:
אריה דרעי | צילום: יעקב כהן

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בימים האחרונים בשיחות סגורות כי אם מפלגתו תישאר באופוזיציה, הוא לא מתכוון להישאר בכנסת אלא "לנהל את ש"ס מבחוץ" – כך דיווחה מורן אזולאי ב'ווינט'. מטעמו של דרעי לא נמסרה תגובה.

כרגע דרעי אינו חבר כנסת, מכיוון שהוא מכהן כשר הפנים והתפטר כדי לפנות מקום לח"כ אחר ממפלגתו במסגרת "החוק הנורבגי". אולם עם השבעת ממשלה חדשה, דרעי אמור לחזור אוטומטית לכהן כח"כ. גורמים פוליטיים מספרים כי בשיחות האחרונות שמנהל דרעי הוא מבהיר שאין בכוונתו להישאר כחבר כנסת מן המניין באופוזיציה, ולכן יקבע מנגנון ניהול שונה.

נגד דרעי הוחלט להגיש כתב אישום בעבירות מס, בכפוף לשימוע, ובקרוב צפוי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפרסם את החלטתו הסופית, לאחר השימוע שנערך בפברואר. אם יוגש נגדו כתב אישום, לא יוכל לכהן כשר.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כתב אתמול בטוויטר: "‏נפתלי, אמרת בעבר שהטעות הגדולה שלך מאז שנכנסת לפוליטיקה היתה הברית עם לפיד. כולנו עושים טעויות בחיים אבל לחזור על אותה טעות פעמיים בכוונת מכוון זו כבר טעות בלתי נסלחת".

"שוחחתי בימים האחרונים עם גדעון סער ואני יודע שהוא מעדיף הקמת ממשלת ימין עם מועמד שאינו נתניהו בראשות הממשלה. אך כל עוד אתה מסרב להתחייב לממשלת ימין אתה חוסם את האפשרות שתקווה חדשה יצטרפו להקמת ממשלת ימין", דברי דרעי.

ח"כ משה ארבל מש"ס התייחס אתמול בראיון ל'ווינט' למגעים להקמת ממשלת לפיד-בנט: "אנחנו יודעים לשרת את עם ישראל באופוזיציה ואני בטוח שיש כאן מסביב השולחן לא מעט אנשים שגם אולי בלבם ישמחו על ההזדמנות שהחרדים יהיו באופוזיציה", אמר ארבל.

לדבריו, "אנחנו נשרת את הציבור היטב, אני הייתי יועץ פרלמנטרי בכנסת ה-19, עשינו עבודה אופוזיציונית מעולה בוועדת הכספים על חוק מע"מ אפס שהיה בזמנו, אנחנו נשרת את הציבור משם".

ארבל תהה איך תצא ממשלת השינוי למבצע צבאי אם יידרש כזה. "יש פה שאלה על זכות הווטו, על תהליכי קבלת החלטות. יושבים בקבינט בנט יחד עם מרב מיכאלי, בסוף ההחלטות מתקבלות שם. איך הם רואים את הדברים?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים