שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרעי לשרי כחול לבן: "תתאחדו עם ליברמן"
בישיבת הממשלה
יו"ר ש"ס הצביע בעד הארכת הסגר: "נמנעתי בהצבעה הקודמת בגלל סגירת בתי הכנסת. היום נצביע לאור הנחיית הרבנים בעד". עוד הוסיף בדיון: "ההסתה שוברת שיאים"
תגיות:
יו״ר ש״ס אריה דרעי | צילום: יעקב כהן

שר הפנים ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי והשר לשירותי דת הרב אביטן ממפלגתו הצביעו הערב (שלישי) בעד הארכת הסגר בעשרה ימים: "תמכתי בסגר אבל נמנעתי בהצבעה הקודמת בגלל סגירת בתי הכנסת. היום, לאור הדחיפות הגדולה, אני מוותר על המחאה. אני והשר אביטן נצביע לאור הנחיית הרבנים בעד הסגר", אמר דרעי.

דרעי התייחס במהלך הדיון למתקפות נגד המגזר החרדי ואמר כי "ההסתה נגד החרדים שוברת שיאים בימים האחרונים ולצערי לא מדובר רק בחברי אופוזיציה, גם באנשים שיושבים כאן בישיבת הממשלה. גם אני לא אהבתי את מראות החתונות אתמול בבני ברק ופרסמתי אמש הודעה תקיפה נגד הפרות הנחיות משרד הבריאות. טענתי כי מדובר בחילול השם וקראתי להפסיק מיד את ההפרות שגורמות למוות ועליית התחלואה".

"שמעתי את מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים מדברים על אכיפה שווה במגזר החרדי, אבל זה לא מפריע לאנשים להסית. תבינו, החרדים אינם מקשה אחת. רוב הציבור החרדי מקפיד הקפדה גדולה על כל הנחיות משרד הבריאות. יש תחלואה גבוהה במגזר החרדים כי בכל בית אב יש בממוצע 8,7 חולים כי המשפחות גדולות. במשפחות במגזר הכללי המספר נמוך בהרבה. אם תבדקו את מספר החולים לפי משפחות אב תראו שאחוזי התחלואה נמוכים בהרבה".

דרעי הוסיף: "היום היו למעלה מעשרת אלפים חולים. גם ללא החולים החרדים היינו נמצאים במספרים גבוהים שהיו מחייבים את המשך הסגר. אז מדוע לטעון שכל המדינה נכנסת לסגר בגלל החרדים? זה שקר ועוול נוראי".

"שמעתי גם שמפרסמים שאחוזי החיסונים ביישובים החרדים נמוכים ביחס לשאר היישובים. קחו למשל ערים כמו מודיעין עילית וביתר עילית, יש שם בעיקר אוכלוסיה צעירה שטרם הגיעה זמנה להתחסן. יש בערים הללו מעט יחסית מבוגרים ולכן האחוזים נמוכים. אני באופן אישי הלכתי לכל גדולי ישראל ודיברתי על החובה להתחסן. גדולי ישראל קראו לציבור החרדי להתחסן, ולכן לא נכון שאין היענות", דברי יו"ר ש"ס.

דרעי הגיב למתקפות של שרי כחול לבן בממשלה נגד ציבור החרדי ואמר כי "שומע את המתקפות שלכם על החרדים, אני מציע לכם להתאחד עם ליברמן זה הכי מתאים לכם". השרה אורלי לוי-אבקסיס יצאה בישיבת הממשלה להגנת הציבור החרדי: "כשאנחנו רואים את היד הקשה מול החרדים לעומת הפגנות בלפור- צריך להיות ענייניים. אנחנו יודעים שיש אוכלוסיות שמפעילים עליהן מכת"זיות ויש כאלה שלא".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה תקפה: "אם יש משפט שמהדהד פה זה חוסך שבטו שונא בנו. אנחנו ממעטים באכיפה בחלק מהערים. זה ממש בלתי נסבל. לא יכול להיות שנעשה הגבלות אבל נעשה איפה ואיפה. אמר השר דרעי שהחרדים אינם מקשה אחת אבל כשאנחנו רואים חתונות המוניות ואנחנו לא עושים אכיפה זה מחדל ורשלנות".

השרה פרקש הכהן הקשתה על נתניהו בנושא הגדלת הקנסות שמפלגת כחול לבן ביקשה לקדם: "כשמדווחים על מספרי האכיפה צריך לתת הסברים, וכשאתה ראש הממשלה אומר 'ניסינו הכול' – אני שואלת איך הממשלה שהצביעה על הגדלת קנסות עוצרת את זה בכנסת בהוראה שלך". נתניהו הגיב: "לא עצרתי. אם יש לכם רוב בכנסת – תעבירו את זה. יש הבדל בין הממשלה לכנסת".

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בעמוד הטוויטר שלו במהלך ישיבת הממשלה: "דרעי, ליצמן, גפני-אני יודע שהרוב המוחלט של החרדים לא מפרים את הסגר, אבל אלו שכן – מסכנים את כולם. בבקשה תאשרו לביבי להחיל אכיפה שוויונית גם בערים החרדיות – זה פיקוח נפש". במקביל פרסמה המפלגה סרטון קמפיין בנושא.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר מוקדם יותר כי "אני לא זוכר מצב שגדולי התורה הורו לסגור תלמודי תורה כמו עכשיו, הציבור צריך להבין שאנחנו במצב של פיקוח נפש ממש, נשים בהריון קשישים וחולים רבים נמצאים במצב קשה, המציאות מחייבת את כולם ללא יוצא מן הכלל לשמור על ההנחיות, ללכת להתחסן ולהישמר, זהו עת של סכנה ממש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים