שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » האחים ניצולי השואה נפגשו לאחר עשור
אמבולנס המשאלות
כשנפתחה דלת האמבולנס מחוץ לביתה של יטי התרגשות גדולה נרשמה במפגש המרגש בין האחים, אשר שוחחו ארוכות וחייכו מפה לאוזן
חברת סיעוד | צילום: pikselstock, שאטרסטוק

ישראל רגב (92) מחיפה ואחותו יטי איציק (96) מקיבוץ ניר עוז, שניהם ניצולי שואה, לא נפגשו מעל לעשר שנים נוכח מצבם הרפואי. השניים שומרים על קשר טלפוני קבוע, אך לא זכו לראות אחד את השנייה פנים מול פנים שנים רבות, כאשר מגפת הקורונה העיבה עוד יותר על סיכויי המפגש. ביום חמישי האחרון, בזכות אמבולנס המשאלות של מגן דוד אדום, זכו האחים למפגש איחוד מרגש ומיוחד.

ביום חמישי בבוקר התייצב אמבולנס המשאלות של מגן דוד אדום מחוץ לביתו של רגב בחיפה – ונסע לבסיס חיל האוויר שם פגש ישראל את נכדו ולאחר מכן המשיך כל הדרך עד לביתה של אחותו יטי, הנמצא בניר עוז. המפגש המיוחד נולד בזכות יוזמתה של ריקי, ביתו של רגב, אשר פנתה למד"א וסיפרה שאביה חולם לפגוש את אחותו לאחר עשור של נתק פיזי.

נוכח מצבו הרפואי המורכב, שינוע באמבולנס נותרה האפשרות היחידה להשלמת המבצע. כשנפתחה דלת האמבולנס מחוץ לביתה של יטי התרגשות גדולה נרשמה במפגש המרגש בין האחים, אשר שוחחו ארוכות, התחבקו וחייכו מפה לאוזן.

בתום המפגש המיוחד, אמר ישראל בהתרגשות "הפגישה הזו תישאר איתי עד יומי האחרון" וביתו ריקי הוסיפה בשם משפחתו "אנו חסרי מילים להביע את מה שאנחנו מרגישים. היה לנו יום מופלא ונשגב בזכות אלה שפיר, רותם בסודו ורועי סילוק, צוות אמבולנס המשאלות היו כמלאכים המפזרים עלינו טוב לב, שמחה, אהבה, נתינה וחום אנושי לרוב. תודה על שעשיתם חסד גדול ומופלא עם שני ניצולי שואה, מבוני הארץ הזו. לזכות ולראות את אבא שלנו ואת אחותו אוחזים יד ביד במפגש חד פעמי שכזה, לא השאיר אף עין יבשה. אשרינו שישנם אנשים כמוכם."

יטי איציק, אחותו של ישראל הוסיפה: "זה היה מאוד מרגש לפגוש את אחי אחרי עשור שלא התראנו ולהחזיק לו את היד אצלי בבית, אני רוצה להודות לכל מי שלקח חלק בהגשמת המשאלה שלנו".

פאראמדיקית מד"א אלה שפיר, והחובשים רועי סילוק ורותם בסודו שליוו את המשאלה סיפרו בהתרגשות: "הייתה לנו זכות גדולה לאפשר את הקיום של המפגש המרגש ולראות את יטי מחזיקה את ידו של אחיה הצעיר ישראל לאחר שלא נפגשו כעשור. החיוכים של בני המשפחה ודמעות השמחה של כל הנוכחים בחדר הם מה שנותן לנו את הכוח להמשיך לעוד ועוד הגשמת משאלות עבור אלו שזקוקים לעזרתנו."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים