שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » האיחוד האירופי נגד ארגוני החרם על ישראל
לראשונה
בתום פעילות מאומצת של מערך ההסברה במשרד לעניינים אסטרטגיים, הודיע האיחוד האירופי על ביטול מעניק של כמיליון וחצי אירו לארגון פלסטיני שפעל במסווה הומניטרי
הפגנה באירופה נגד ישראל | צילום: Ryan Rodrick Beiler, שאטרסטוק

רוחות חדשות נושבות מאירופה? האיחוד האירופי קיבל לפני ימים אחדים החלטה לבטל העברת מענק בסך 1.7 מיליון אירו לתנועת החרם הפלסטיני בעזה 'בדיל', לאחר שסרב למסור לארגון את רשימת הארגונים עמם הוא בא במגע במסגרת הפעילות השוטפת של התנועה.

מדובר במענק שנועד לתמוך ב'מחקר' ובפרויקטים של הארגון במסגרת תיעוד הפרות זכויות אדם בשכונות מזרח ירושלים. המטרה ברורה: תיעוד חיילי צה"ל בזמן פעילות מבצעית בגזרת ירושלים המזרחית והכפשתם לאחר מכן של הלוחמים באמצעות הצגת התיעוד באופן ערוך ומגמתי. מדובר במענק האמור היה להתפרס על פני 3 השנים הקרובות.

בישראל הביעו סיפוק לנוכח ההחלטה וציינו כי מדובר בתוצאה חיובית ומבורכת של פעילות הסברה מאומצת שנעשתה בחודשים האחרונים על ידי המשרד לעניינים אסטרטגיים. בין היתר, באמצעות פגישות עם גורמים באיחוד, במהלכם הוצגו בפניהם דו"חות המשרד העוסקים בהפניית כספי תרומות בני"ל לצרכי טרור, כשהוכח כי כספים המופנים לצרכים הומניטריים מועברים ליעדים אנטי ישראלים.

בשל כך הוחלט באיחוד האירופי, כי מעתה ואילך יידרשו מקבלי המענקים, להוכיח שגם גורמי צד שלישי עמם הם מקיימים שיתופי פעולה, אינם מופיעים ברשימת הסנקציות של הארגון.

יצוין, כי במשרד לעניינים אסטרטגיים הנפיקו בחודשים האחרונים שורה של דו"חות המוכיחים מעל לכל ספק קשרים של ארגונים 'הומניטריים' בשטחים עם ארגוני טרור או עם ארגוני חרם אחרים הפועלים נגד ישראל. כך הונפקו הדו"חות "מחבלים בחליפות", "נתיב הכסף", "כספי הדמים", ועוד.

השרה לנושאים אסטרטגיים והסברה, אורית פרקש-הכהן, הגיבה להחלטה ואמרה, כי היא מברכת את האיחוד על עמידתו האיתנה מול מכבש הלחצים הלא לגיטימי בנושא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים