שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » האימאם המסית יוסף אלבאז נעצר הלילה
בחשד להסתה
האימאם נעצר לאחר שפרסם סרטון, הקורא לכאורה לפגיעה בשוטרים. בפוסט שעלה נכתב: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק"
תגיות: ,
אימאם יוסוף אלבאז | צילום: צילום מסך מיוטיוב

המשטרה עצרה הבוקר את השייח יוסף אלבאז מלוד, בחשד להסתה ברשת. מעצרו בוצע לאחר תלונתו של יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר נגד אלבאז לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) שלומי אברמזון בגין הסתה לאלימות וטרור.

דוברות המשטרה (אח"מ): "במסגרת המאבק של משטרת ישראל בעבירות ההסתה המתבצעות ברשת ובהתאם לאישור פרקליטות המדינה. בלשי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433, ביצעו במהלך הלילה מעצר של תושב לוד, החשוד כי פרסם בתאריך 15.6.21 פוסט בפיסבוק עם הפנייה לסרטון, הקורא לכאורה לפגיעה בשוטרים".

"בפוסט שעלה בפרופיל נכתב: 'הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק…', בגין החשד להסתה לאלימות, טרור ואיומים, החשוד נחקר ברגעים אלה במשרדי היחידה ובכוונת המשטרה להביאו במהלך היום לבימ"ש לדיון הארכת מעצר".

ח"כ בן גביר מסר: "שמח שהמשטרה נענתה לפנייתי. השלב הראשון במעצרו של המחבל הרוחני מבורך, עכשיו הגיע השלב למצות איתו את הדין ולהושיבו בכלא ולעקוב שלא ימשיך גם משם להפיץ את דברי השטנה וההסתה נגד יהודים. אמשיך להאבק נגד הסתה לטרור ונגד מחבלים באיצטלה רוחנית, אין להם זכות לרגע אחד של נחת".

האגף למחקר בשפה הערבית של תנועת 'אם תרצו' אשר חשף בשבועות האחרונים את פעילותו של השיח' המסית בלוד מסר בתגובה למעצרו כי: "טוב מאוחר מאשר לעולם לא. הגיע זמן שרשויות החוק ישימו את השיח' המסית מאחורי סורג ובריח. מי שעודד שוב ושוב פגיעה בישראליים במהלך מבצע "שומר החומות" חייב לשלם על מעשיו את המחיר הקבוע בחוק".

תנועת רגבים שהגישה נגדו תלונה מפורטת במשטרה כבר במהלך החודש שעבר מברכת על המעצר, ודורשת למצות עימו את מלוא חומרת הדין. "האלימות המחרידה שהופנתה כנגד יהודי לוד, הושקתה ברעל ההסתה האנטישמית מפי האימאם אלבאז, חבר הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שהוצא מחוץ לחוק. ההסתה הסתיימה במחיר דמים כבד של הלינץ' בו נרצח יגאל יהושע, בפצועים רבים, ובנזק כלכלי עצום. על רשויות החוק לגבות כעת את מחיר ההסתה של האימאם אלבאז. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא".

חבר הכנסת שמחה רוטמן בירך על מעצר השייח' אלבאז ואמר: "השייח אל באז נטל חלק מרכזי בהסתה ובעידוד הפרעות כנגד יהודים בעיר לוד. אני מצר על כך שלא נעצר והועמד לדין בשלב מוקדם יותר ומקווה שמשטרת ישראל ופרקליטות המדינה ימצו את כל אפיקי החקירה ויעמידו אותו לדין בהתאם לחוקים העוסקים במאבק בטרור".

כזכור, האימאם מלוד יוסוף אל באז שיתף אתמול (שלישי) בפוסט בפייסבוק סצנה אלימה מסרט בה נראה אדם שנעצר הורג שני שוטרים בדרך אכזרית ביותר, דוקר אותם ולבסוף שורף אותם בעודם חיים. הוא כתב מעל הסרטון: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק".

אל באז סירב להתייחס לסרטון ששיתף ולנאמר בפוסט הוא מחק את הפוסט שעודו מפורסם ברשת החברתית. ב'חדשות 12' דווח כי בעקבות המקרה, כמה מתושבי לוד הגישו תלונה במשטרת מרחב השפלה והמשטרה פתחה בבדיקת האירוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים