שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » האימאם של לוד מעודד רצח שוטרים
אוזלת יד
האימאם של לוד שיתף קטע מסרט שבו אזרח מצית שוטר וכתב: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק". המשטרה פתחה בבדיקת האירוע
רכב שרוף בלד | צילום: תושבי לוד

האימאם מלוד יוסוף אל באז שיתף אתמול (שלישי) בפוסט בפייסבוק סצנה אלימה מסרט בה נראה אדם שנעצר הורג שני שוטרים בדרך אכזרית ביותר, דוקר אותם ולבסוף שורף אותם בעודם חיים. הוא כתב מעל הסרטון: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק".

אל באז סירב להתייחס לסרטון ששיתף ולנאמר בפוסט הוא מחק את הפוסט שעודו מפורסם ברשת החברתית. ב'חדשות 12' דווח כי בעקבות המקרה, כמה מתושבי לוד הגישו תלונה במשטרת מרחב השפלה והמשטרה פתחה בבדיקת האירוע.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר פנייה דחופה לשר הבט"פ בר לב לפתיחה בחקירה ומעצר של השייח: "מזה תקופה ארוכה מאוד האימאם של מסגד אל עומרי בלוד, השייח יוסוף אל באז מהווה גורם מתסיס ומסית כנגד מדינת ישראל, חייליה שוטריה ואזרחיה היהודים".

"תלונות בעניינו הוגשו למשטרה לא פעם ולא פעמים על הסתה חמורה והתססה של האווירה בעיר לוד. תלונה בעניינו אף הוגשה למשרד המשפטים בשנת 2015 על התנהלותו, תלונה שנסגרה. בעת האחרונה ובעיקר מאז מבצע שומר חומות השיח אלבאז מהווה גורם מסית ומתסיס בעיר, אמירותיו והתנהלותו מזמן חרגו מגבולות חופש הביטוי".

"מפנייה שהגיע לידי על ידי אנשי לוד עולה כי  בתאריך 15/06/21 בשעה 21:30 תושב לוד השייח  יוסוף אלבאז, שנחקר בעבר על מקרי הסתה, העלה לחשבון הפייסבוק שלו סרטון של רצח שוטרים אלים במיוחד וכתב בראש הדף "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אי צדק"".

"תושבי לוד היהודים שנחשפו לפוסט מיד פנו למשטרה בזמן אמת ותלונה על הסתה חמורה הוגשה כבר אמש. במקביל נעשתה פנייה למפקדים בכירים בבקשה לעצור את המסית. נכון לרגעים אלה למיטב ידיעתי הפוסט עדיין באוויר ואלבאז טרם נעצר".

"פוסט זה שפורסם מצטרף לפרסום רק מתחילת השבוע בו איים מפורשות על חבר העיריה ורק לאחר שהוזהר על ידי משטרת ישראל הוא מחק את הפוסט האמור. מדובר בעבירה חמורה של הסתה במיוחד לאור העובדה שכאימאם לשעבר של המסגד הגדול בלוד יש לו השפעה משמעותית על תושביה הערביים של לוד ואנו חוששים שהדבר יביא לידי שפיכות דמים מיידית".

"הכתובת על הקיר, כל המתנה של מעשה בעניין זה מהווה סכנה אמיתית כלפי כוחות הביטחון ותושביה היהודים של העיר לוד. לאור כל האמור הינך מתבקש להורות על מעצרו המיידי וכן להורות על פתיחה בחקירה מיידית בחשד לביצוע עבירות של הסתה לטרור. כמו כן יש לגרום לרשת החברתית להסיר את הפוסט מהרשת".

חה"כ שמחה רוטמן פנה במכתב לשר לבטחון פנים, ליועמ"ש ולמנהל יחידת הסייבר בפרקליטות בדרישה כי יפעלו להסרת הפוסט באופן מיידי מאחר ומדובר בהסתה חמורה לאלימות. "לאור עברו של השיח', ולאור מקרי האלימות שאירעו בתקופה האחרונה בעיר לוד, לא מן הנמנע כי אחד ממאמיניו אף עשוי לצאת לביצוע מעשה טרור כנגד יהודים בעקבות הפוסט", אמר חה"כ רוטמן.

בנוסף ובהמשך לשיחת האזהרה שערך שירות הביטחון הכללי לשיח' אל-באז בעבר ובהתאם לחוק המאבק בטרור, תשע"ו-2016, דרש חה"כ רוטמן שיפעלו על מנת להביא למעצרו ולהעמדתו לדין בגין הסתה לטרור, ובגין הסתה לפגיעה בכוחות הביטחון. "ניסיון החודשיים האחרונים מלמד כי קריאות מעין אלו של השיח' אל-באז עשויות להביא לאירועי אלימות כנגד יהודים, אירועים שכבר הביאו לפגיעה בנפש, ואף לרצח של שני יהודים" אמר רוטמן.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיש תלונה למשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), שלומי אברמזון נגד האימם יוסוף אל -באז בגין הסתה לאלימות וטרור. אלבאז שיתף בפייסבוק קטע מסרט שבו אזרח מצית שוטר וכתב: "הדרך להתמודד עם חוסר צדק'. הפרסום שהעלה אלבאז בפיסבוק לא נמחק וממשיך להתפרסם ברשת החברתית ולהסית.

ח"כ בן גביר מסר: "לא מדובר בפרובוקציה זניחה, אלא בהסתה מהדרג החמור ביותר נגד שוטרים, מקומו של השייח' אלבאז בכלא". ח"כ בן גביר הוסיף: "המשטרה חייבת לפתוח בחקירה ולמצות איתו את הדין. הסתה מסוגלת להרוג וצריך להפסיק אותה לפני שיהיה מאוחר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים