שיתוף
תגובות
חדשות » האם אנו לקראת מלחמה נוספת? המתיחות בין קוסובו לסרביה מחריף
רוחות של מלחמה
מדיווחים המתקבלים מאזור הבלקן, עולה חשש כבד להסלמה באזור. אמש נשמעו הדי פיצוצים ואזעקות באזור העיר מיטרוביצה שבצפון קוסובו, שהחרידו את תושבי האזור.
בלגרד נהר הסאווה. הרפובליקה של סרביה | צילום: freepik

נכון להיום (שני) נסגרו מעברי הגבול שבין המדינות, ונשיאי שתי המדינות אינם שוללים עימות אפשרי. נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ' טען כי "אנו מבקשים שלום, אך אני יכול לומר לכם חד משמעית  לא ניכנע וסרביה תנצח אם הם ינסו להתחיל להתגרות, להשפיל ולהרוג סרבים. סרביה תנצח". גם כוח נאט"ו בקוסובו פרסם הודעה רשמית והבהיר כי אינו חושש מהתערבות צבאית במקרה של עימות אפשרי בין המדינות.

למרות הדיבורים המתלהמים, ממשלת קוסובו הודיעה כי לא תחייב את הסרבים בצפון המדינה לשאת לוחיות רישוי קוסוביות, למרות ההחלטה שהתקבלה בעניין והייתה אמורה להיות מיושמת מאתמול, וזאת במטרה להרגיע את הרוחות. רוב הסרבים המרוכזים באזור צפון קוסובו מסרבים להכיר בריבונותה של סרביה באזור. במהומות שפרצו אתמול, חסמו בעלי רכבים ומשאיות את מעברי הגבול  ג'ארינג' וברניאק.

מריה זכרובה דוברת משרד החוץ הרוסי האשימה בדבריה את ממשלת קוסובה בפרישטינה, כגורם המרכזי לפרוץ המהומות. לדעתה זוהי "הפרה בוטה של החוקים באופן חסר בסיס. סרביה נחשבת לבעלת ברית חשובה של רוסיה, ונשיאה, אלכסנדר ווצ'יץ' נחשב לאחד המנהיגים האירופאים המקורבים ביותר לנשיא הרוסי המוחרם.

כזכור לפני כ-14 שנים, בגיבוי נאט"ו הכריזה קוסובו על עצמאותה, לאחר מלחמה עקובה מדם בבלקן. עד היום הכירו כ-100 מדינות בריבונותה של קוסובו, אך סרביה ורוסיה מסרבות בתוקף להכיר בכך.  גם כיום מוצבים בקוסובו כ-4 אלף חיילי ברית נאט"ו כדי לשמור על השקט באזור.

בצפון קוסובו חיים כ-50 אלף אזרחים סרבים, כשעל רכביהם מתנוססות לוחיות רישוי של ממשלת סרביה בבלגרד, והם מסרבים להחליף אותם ללוחיות הרישוי של ממשלת קוסובו בפרישטינה.כאמור, ההחלטה לחייב את התושבים להחליף את לוחיות הרישוי הושהתה עקב המהומות, בתקווה שהמצב לא יתדרדר לעימות אזורי. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים