שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » האם בננות אכן תורמות לאנרגיה ולכושר גופני?
מחקר
מחקר בדק את התכונות הבריאותיות הטמונות בבננות • האם בריא לאכול בננה אחרי אימון ומתי עדיף לאכול, האם אחרי האימון או דווקא עדיף לפני האימון? • כל הפרטים
בננות | צילום: Paulo Vilela, שאטרסטוק

בואו נדבר על בננות. יש שמייחסים להן תכונות בונות שריר וטוענים כי בשל העובדה כי הן נוחות לנשיאה, קלות לעיכול ומכילות שילוב של חומרים מזינים שעוזרים לגוף להתאושש מהר יותר אחרי פעילות גופנית, הן המזון המושלם לאכילה לאחר ריצה, אך האם הדבר אכן נכון או שמא זה מיתוס שיש לנפץ?

מאחר ומכל מתאמן נדרש לאכול תזונה מאוזנת ובריאה, בננות הן בחירה מזינה ועשירה מאחר והיא רוויה במים ומשמשת כפחמימה – שני מרכיבים שהוכחו באופן עקבי כמסייעים בשיפור ביצועי הפעילות הגופנית וההחלמה של השרירים אחריה.

כאמור, אכילת מזון עשיר בפחמימות, כמו…. בננות למשל, יחד עם מקור חלבון, מיד לאחר האימון מומלצת לעיתים קרובות כדרך לעזור לשרירים להחלים בצורה יעילה יותר מאימון. הרעיון הוא שהפחמימות עוזרות לעורר את יכולת השרירים לספוג או להשתמש בחלבון, ובכך הן מגדילות את יצירת השריר ומגבילות את הפירוק שלו.

באשר לעיתוי האכילה ישנו הבדל משמעותי בין לאכול לאחר האימון, שכאמור עשוי לסייע בהתאוששות, לבין אכילה לפני האימון שעשויה לא רק שלא להועיל אלא להשאיר אתכם עם תחושת נפיחות ומלאות שתפגע באימון.

חוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה בחנו איך באמת משפיעה הבננה על תחושת הערנות. הממצאים, שפורסמו בכתב העת המדעי PLoS One, הראו כי הפרי האהוב הזה נחשב לפצצת אנרגיה ויעיל בשמירה על האנרגיה בקרב רוכבי אופניים מקצועיים, ביעילות דומה למשקאות האנרגיה שחלק מהספורטאים צורכים לפני האימון. זאת, מכיוון שהבננה עשירה בסיבים, בוויטמין B6 ובאשלגן – מינרל חיוני המסייע בשמירה על נוזלי הגוף, תכונה שתורמת אף היא לשיפור הערנות לאורך היום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים