שיתוף
תגובות
לאישה » אופנה וסטייל » האם בקרוב נלבש בגדים חסינים מקורונה?
מעצבי אופנה בודקים
האם נראה פחות בגדים מבדים מוכרים כמו לייקרה, טול וסאטן? • בעוד אנשים תוהים האם בטוח להיכנס לתא מדידה, חוקרי בדים מזהים את סוג הבדים שמסייעים למנוע הדבקה
תגיות:
סניף של מותג האופנה לואי ויטון | צילום: Tupungato, שאטרסטוק

אחת השאלות הבולטות בקרב נשים שמזמינות בגדים אונליין, היתה האם להזמין בגדים מסין? האם הדבר מסוכן מבחינת הקורונה? ואלו שהולכות לרכוש פיזית, ודאי שאלו את עצמן האם כדאי להיכנס לתא מדידה וללבוש בגד או נעל שאולי מדדה קודם חולת קורונה מאומתת?

בתעשיית האופנה מודעים לחששות, ולכן החליטו לנסות ולתת להם מענה.

אז נכון, לא כולם יכולים לתת מענה כמו בית אופנת העל הצרפתי לואי ויטון למשל, שהחליטו לעטוף כל בגד שהוזמן למשך 24 שעות, לשמור אותו בבידוד – ורק אז לשנע לכתובת המבוקשת. זאת כמובן על מנת למנוע מהווירוס להישאר על הפריט. מדובר בפתרון זמני לחלוטין, כי מי יכול לעמוד בו?

גם חוקרי הבדים אינם נחים בימים אלה. "כל בד הוא קצת שונה ועדיין לא הושקע מספיק מחקר כדי להבין כיצד הנגיף מתנהג כשהוא בא במגע עם טקסטיל מסוגים שונים", מסביר מנהל מכון מחקר לבדים בהונג קונג, אדווין קיאה. "מה שאנחנו כן יודעים עד כה, זה שיש בדים שהם מטבעם אנטי-בקטריאליים כמו צמר, קשמיר ומשי ולכן חיידקים לא יכולים לשרוד עליהם".

מומחית נוספת במעבדה לחקר בדים בסין, ולנטינה שו, הסבירה כי גם בדים שהסיבים שלהם עשויים מחומרים כמו פשתן או במבוק, הם אנטי בקטריאליים מטבעם ואפשר לשקול להשתמש בהם יותר.

ספק אם מעצבים ומותגים יפסיקו לחלוטין שימוש בבדים מסוגים כמו לייקרה, טול, ריב, סאטן ונוספים – אבל בהחלט מדובר במסקנה שעולה אצל מעצבים בעולם, שכבר שוקלים להגביר את השימוש בבדים מסוג אנטי בקטריאלי, כדי להימנע ממצבים שבהם הבגדים שלהם הם משטח מדבק שמעביר את הנגיף בין בני אדם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים