שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » האם ההנחייה גרמה לעלייה בסך הנדבקים?
קורונה בישראל
פרופ' רוטשטיין מנכ"ל 'הדסה' מאשים: "ההחלטה שלא לחבוש מסכות בימי השרב גרמה לעלייה בתחלואה" • עוד טען: "החמסין לא עוזר לנו והנחיות משרד הבריאות בלבלו את הציבור"
פרופ' זאב רוטשטיין | צילום: דוברות הדסה

האם העלייה המשמעותית במספר נדבקי הקורונה בשבוע האחרון, נעוץ בהנחיית משרד הבריאות בדבר אי הצורך לעטות מסיכה בימי השרב הארוכים שפקדו אותנו לפני כשבועיים? אם לשפוט על פי דברי מנכ"ל בית החולים 'הדסה', פרופ' זאב רוטשטיין, הרי שהתשובה לכך חיובית.

בראיון ל'קשת' הפנה רוטשטיין אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות על כך שאינו מאפשר להדסה לערוך בדיקות קורונה יזומות וכן על ההנחיה בימי השרב הכבד שלא לעטות מסיכות.

"בערב החג קיבלנו ממשרד הבריאות מכתב האוסר על הדסה לדגום – זה היה מאוד לא נעים, זה חסר היגיון. זאת התנכלות ברמה הכי נמוכה וזה לא מראה על חכמה יתרה של משרד הבריאות. נניח שהיינו מגיעים לגימנסיה העברית שבוע קודם, מוצאים אחד, שניים או שלושה חולים, היינו מבודדים אותם והגימנסיה הייתה ממשיכה לעבוד כרגיל".

פרופ' רוטשטטין הסביר, כי "זה הרעיון בדגימות האקראיות, כך צריך לנהוג. לדאבוני משרד הבריאות לא מתיישר עם זה, מקווה שיהיה שינוי בעמדתו".

לדברי פרופ' רוטשטיין, התרופפות המשמעת בציבור כפי שניכר בימים האחרונים נעוצה באשמת משרד הבריאות גם היא, "שמענו מסרים שלא צריך מסיכות כי יש חמסין, אבל כן צריך מסיכות כי זה מבודד. כשמבלבלים את הציבור וזורעים בו פחד, התוצאה הסופית היא חוסר אמון בהנהגה הרפואית ואנשים שיוצאים החוצה ועושים מה שבראש שלהם. זאת הייתה טעות רצינית של משרד הבריאות, החמסין לא עוזר לנו".

יצוין, כי מנכ"ל בית החולים מעייני הישועה התבטא גם הוא ברוח דומה ואמר, כי "צריכה להיות הסברה שוטפת של אנשי מקצוע ולא של ראש ממשלה ושרים שהם לא מבינים בזה כלום – לדעתי משרד הבריאות דואג 'לבטח' את עצמו מפני תלונות והאשמות עתידיות בצורה מוגזמת"

על תמונת המצב בבני ברק ביחס לערים אחרות בהם נרשמה תחלואה גבוהה בימים האחרונים אמר רביד, כי "המצב בבני ברק טוב מאוד, ביממה האחרונה היה רק שני מקרי הידבקות בקורונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים