שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » האם חולי קורונה סבלו מבעיות נוירולוגיות?
מחקר חדש
החדשות הרעות: מחקר חדש מגלה כי בקרב מחצית מחולי הקורונה השפעת הנגיף הייתה בכלל על המוח • החדשות הטובות: התופעות החמורות שגילה המחקר הינם בשיעור נמוך במיוחד
מחקר, חוקר אילוסטרציה | צילום: paulista, שאטרסטוק

אלו אזהרות כבר לא נאמרו מפני 'הקורונה'? אחת לכמה ימים מתפרסם מידע חדש ומטריד אודות השפעת הנגיף שמאיים על העולם, בעוד שתרופת הפלא שתמגר את התופעות המדאיגות טרם הגיחה לאוויר העולם.

כעת אנו מדווחים על מחקר משותף שהתפרסם בימים האחרונים, אותו גילו חוקרים בבתי הספר לרפואה באוניברסיטת נורת'ווסטרן ע"ש פיינברג ואוניברסיטת קולורדו, ולפיו, בעוד עד עכשיו היינו מייחסים תופעות בדרכי הנשימה להיותם חלק מתסמיני הקורונה, הרי שכעת נמצא כי מאושפזים רבים חוו סיבוכים נוירולוגים שונים כתוצאה מהידבקותם בנגיף.

התופעות הנוירולוגיות מגוונות והן באות לידי ביטוי החל מתסמינים קלים כמו כאבי ראש, סחרחורת, ירידה בערנות, חולשה, כאבי שרירים, קשיי ריכוז ואובדן חוש הריח והטעם, ועד לסיבוכים רפואיים חמורים יותר כמו פרכוסים ושבץ.

החוקרים סיפרו כי במהלך המחקר עלה, כי נגיף הקורונה מהווה איום על מערכת העצבים כולה, ולא רק על דרכי הנשימה.

המחקר, שפורסם ב-Annals of Neurology, קובע באופן חד משמעי, כי הנגיף עלול להשפיע על המוח, חוט השדרה, העצבים והשרירים בכמה אופנים. המחלה תוקפת את הריאות והלב, מה שעלול להוביל למחסור בחמצן במוח, או להפרעות בקרישת דם שעלולות לגרום לשבץ מוחי. תסמינים נוירולוגיים יכולים להיגרם גם כתוצאה מתגובת מערכת החיסון העלולה לגרום נזק למוח ולעצבים כתוצאה ממדדי דלקת בגוף.

במקביל, המחקר מכיל גם אינדיקציות חיוביות יותר והן, שהתסמינים הנוירולוגיים שעלו במסגרת המחקר, אינן אבסולוטיות והן נפוצות במידה מועטה

תוצאות המחקר מעלים, כי 25 אחוזים בלבד ממשתתפי הניסוי, סבלו מתפקוד לקוי של מערכת העצבים המרכזית, שכולל סחרחורת (17 אחוזים), כאב ראש (13 אחוזים) והכרה לקויה (7.5 אחוז). שלושה אחוזים לקו במחלה מוחית חריפה (הפרעות המשפיעות על כלי הדם ואספקת הדם למוח), 0.5 אחוז חוו אטקסיה (אובדן שליטה מלאה בתנועות הגוף), ו-0.5 אחוז עברו התקפים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים