שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » האסירים צופים ומתראיינים לערוצי ההסתה
נחשף הערב
קודם לכן טען גונדר משנה אסף זגורי, מפקד בית סוהר 'אלה' כשעומת עם הטענות: "אני לא יודע באיזה ערוץ מדובר, כל אחד מהערוצים נבדק ומאושר בידי המודיעין שלנו"
כלא | צילום: ChameleonsEye, שאטרסטוק

תנועת 'אם תרצו' חשפה הערב מחדל נוסף בתנאי הכליאה של המחבלים בשירות בתי הסוהר. במענה בחודש יולי האחרון לבקשת חופש מידע של התנועה משירות בתי הסוהר, התברר כי למרות צמצום הערוצים, עדיין יכולים המחבלים הכלואים של הפת"ח לצפות בערוצי ההסתה הפלסטיניים, המאדירים אותם ומסיתים אותם נגד ישראל.

מדובר בערוץ 'פלסטין מובאשר' ובערוץ הרשמי של הרש"פ. המחדל אף גדל כשמתברר כי אין שום מגבלות – המחבלים יכולים לצפות בטלויזיה בכל שעות היום.

הערב אף חשף ארגון 'מבט לתקשורת פלסטינית' כי אחד המחבלים הכלואים אף התראיין היום בשידור חי לטלוויזיה הרשמית של הרש"פ.

קודם לכן טען גונדר משנה אסף זגורי, מפקד בית סוהר 'אלה' כשעומת עם הטענות: "אני לא יודע באיזה ערוץ מדובר, כל אחד מהערוצים נבדק ומאושר בידי המודיעין שלנו. ערוץ מסית לא יכול להיכנס. ברגע שיש הסתה סוגרים את הערוץ'.

לדברי השב"ס במענה לחופש המידע: "ערוצי הטלוויזיה המועברים לאוכלוסיית האסירים חלקם נקלטים בקליטה חינמית מלווייניים ציבוריים וחלקם מסופקים בשלב זה, ע"י חברת יס במסגרת מכרז שב"ס בנושא. התשלום לחברת יס נעשה בהתאם לתקציב ייעודי ובהתאם לכמות התאים אליו מועבר השידור. העלות לכל תא הינה כ 14 ₪ כולל מע"מ".

"בסל הערוצים ישנם שני ערוצים שנקראים "פלסטין מובאשר" ו"פלסטין הרשמית. אסיר ביטחוני יכול לצפות בטלוויזיה בכל שעות היום". בקשת 'אם תרצו' לקבל תכנים שנפסלו לצפייה עקב הסתה נענתה במענה הבא: "מבדיקה שנערכה אין בידנו תיעוד של הנתונים המבוקשים".

יו"ר אגף מחקר ומדיניות בתנועת אם תרצו, אלון שוורצר, מסר בתגובה: "ערוצי הטלוויזיה מהם נהנים מחבלי פת"ח בכלא הם דוגמה שממחישה כי בריחת המחבלים היא כישלון ידוע מראש. למרות אינספור פניות ופרסומים שלנו, לא נעשה מאמץ מינימלי ליישם את מסקנות הועדה לצמצום ההטבות למחבלים. אנו קוראים לשר בר לב לאמץ מיד את מסקנות קודמו ולהפסיק את התופעה הזו לאלתר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים