שיתוף
תגובות
חדשות » האקטיביזם השיפוטי לאן?
העליונים
הצעת החוק של ח"כ מאי גולן מהליכוד לשינוי בחירת השופטים לבית המשפט העליון נפלה בוועדת השרים לענייני חקיקה | גולן: יש לשים סוף לקליקה של שכונת רחביה
בית משפט העליון | צילום: שאטרסטוק

במטרה לפעול נגד האקטיביזם השיפוטי של שופטי בית המשפט העליון הגישה חברת הכנסת מאי גולן מהאופוזיציה, בשם חברי מפלגות "גוש נתניהו", הכוללות את הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית, הצעת חוק לשינוי שיטת בחירת השופטים לבית המשפט העליון. לדברי ח"כ גולן, "חברי הוועדה טרם הפנימו שהגיע הזמן לשנות את המציאות ההזויה ולשים סוף לקליקה של שכונת רחביה. שיטת החבר מביא חבר חלפה מן העולם".

על פי הצעת החוק, ביקשו באופוזיציה לקבוע, כי שופטי בית המשפט העליון כולל נשיא בית המשפט וסגנו, ימונו על הממשלה ובאישור מליאת הכנסת. אולם, למרות חשיבות החוק, ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה פה אחד לדחות את הצעת האופוזיציה. מובילי ההתנגדות היו שר המשפטים גדעון סער ושרת הפנים איילת שקד.

כזכור, סער ושקד תמכו לפני הבחירות ברפורמות במערכת המשפט ואף הציגו רפורמה כזו, אך השניים החליטו לחבור למפלגות השמאל והפילו את ההחלטה יחד עם חבריהם לוועדה. מהלך שינציח ללא עוררין את המשך הקו האקטיבי של בית המשפט העליון.

סער טען בוועדה כי "אני רואה בהצעה הזאת הצעה מסוכנת ביותר, שתחריב את עצמאות הרשות השופטת בישראל. היא הוגשה ע"י ח"כים מכל סיעות האופוזיציה הראשית ולכן מדובר פה בתוכנית העבודה של ממשלת נתניהו – בן גביר" והוסיף "משמעות הצעה זאת פוליטיזציה מוחלטת של בחירת שופטי בית המשפט העליון"

עוד טען סער, "זה יהפוך את בחירת השופטים לבית המשפט העליון לחלק מחלוקת השלל הקואליציוני. הם יחולקו בין חברי הקואליציה באותה העת. לכן המשמעות היא חיסול בית המשפט העליון כרשות בלתי תלויה ועצמאית. אני מציע שנתנגד להצעת החוק״

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים