שיתוף
תגובות
כללי » האש עדיין בוערת – חשש מהתלקחות בצהריים
השריפה בהרי ירושלים
האש משתוללת כבר מעל 40 שעות והבוקר הודיעו בכיבוי והצלה כי תושבי גבעת יערים, איתנים וצובה לא מורשים עדיין לחזור ליישובים
| צילום: אריאל קדם רשות הטבע והגנים

שריפת הענק בהרי ירושלים טרם כובתה והבוקר (שלישי) חזרו עשרות צוותי כיבוי ומטוסים לפעול באזור עם אור ראשון. האש משתוללת כבר מעל 40 שעות והבוקר הודיעו בכיבוי והצלה כי תושבי גבעת יערים, איתנים וצובה לא מורשים עדיין לחזור ליישובים.

נציב כבאות והצלה דדי שמחי עידכן לפני דקות אחדות את שר הבט"פ עמר בר לב כי ניתן לבטל את הבקשה לסיוע אוירי בינלאומי. הנציב והשר סיימו לפני דקות אחדות סיור שטח במוקדי השריפות ביישובי פרוזדור ירושלים ועמדו מקרוב אחר מאמצי הכיבוי הנמשכים 45 שעות ברציפות.

החל מהבוקר פועלים 14 מטוסי כיבוי במוקדי האש הפעילים בדגש על הר איתן, ואדי צובה וגבעת יערים.

ניצב הכבאות וההצלה רב טפסר דדי שמחי על המאבק בשריפה בהרי ירושלים: "יש מספר נקודות שעדיין בוערות ברמה נמוכה. סך הכול המצב מוכל, מקווה שאהיה איש בשורות היום".

על אף שניתן להגיד שישנה הכלה ברוב מוקדי הבערה, ישנם לא מעט מוקדים שבהם האש יכולה להתחזק עם הרוח בצהריים. מאות לוחמי האש שפועלים באזור מקווים שלקראת הצהריים יכריעו את השריפה לגמרי ויגיעו לשליטה מלאה על האש, והמקרה אתמול לא ישנה ויחזור על עצמו והשריפה לא תתלקח מחדש.

14 מטוסי כיבוי ומסוק תצפית עובדים במוקדי האש, בעיקר באזור איתנים, ואדי צובה, הר איתן וגבעת יערים, כדי לייצר קווי הגנה סביב היישובים. לפי מערך הכבאות, בשעות הקרובות בהן מזג האויר נוח והלחות גבוהה ייעשה מאמץ כיבוי מרוכז. מתחילת המערכה ביצעו מטוסי הכיבוי 400 גיחות מבצעיות להגנה ובלימת חזית האש.

ישראל ביקשה סיוע בינלאומי במאמצי הכיבוי, לאור העובדה שמדובר בשטח מאוד בעייתי. עד כה, יוון הציעה מטוסי כיבוי וכן טורקיה הודיעה שתשלח מטוס. פניות נוספות היו גם לקפריסין, צרפת, ואיטילה. אמש, ראש מערך הכבאות, דדי שמחי, הכריז על גיוס כללי של כל כוחות הכיבוי. גם חיל האוויר יסייע היום לכוחות הכיבוי באמצעות מטוסי תובלה כבדים מסוג סופר הרקולס "שמשון". מדובר במערכת בשלב הניסוי בפיתוח המשליכה חומרים מעכבי בעירה מהמטוס.

כמו כן, באזור צובה וגבעת יערים נגרמו נזקים למערכות החשמל. צוותי חברת החשמל עובדים בשטח. אין כרגע צפי לחזרת החשמל. יש ריח עשן באזור כביש 38 כתוצאה משינוי בכיוון הרוח, אך אין שריפה נוספת באזור.

בצל העשן הכבד, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות התריעו על זיהום אוויר גבוה מאוד ביישובים צובה, גבעת יערים, ביה"ח "איתנים" והאזור. לפי הנתונים, נמצאו ריכוזים גבוהים מאוד של חלקיקים נשימים ביישובים אלה. מומלץ כי חולי לב ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון יימנעו משהייה בחוץ שלא לצורך. ליתר האוכלוסייה מומלץ לצמצם פעילות גופנית בחוץ, לסגור חלונות ולהפעיל מזגן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים