שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הבדיקה הסתיימה והנשק הוחזר למנטרל המחבל
טרלול
לאחר המחאה ברשתות החברתיות, הסתיימה הבדיקה הבליסטית לנשקם של האזרחים שירו במחבל והנשק יוחזר אליהם במהלך הבוקר
האזרחים מנטרלים את המחבל | צילום: צילום מסך
השוטר מאיים על האזרח הגיבור שדורש את נשקו |
צילום: ארגון חוננו

לאחר המחאה ברשתות החברתיות ולאחר שמעבדת המשטרה נפתחה במהלך הלילה בהוראת המפכ"ל, הסתיימה הבדיקה הבליסטית לנשק של האזרח שירה במחבל והנשק הוחזר אליו הבוקר.

כזכור, אמש התרחש פיגוע מחריד בבאר שבע בה קיפחו את חייהם ארבעה אזרחים. אזרח שנשא נשק ונכח במקום, ביצע ירי לעבר המחבל וגרם לנטרולו – בכך נמנע אסון גדול יותר. כוחות המשטרה שהגיעו למקום זימנו את האזרח לחקירה של מספר שעות כשלאחר מכן החרימו החוקרים את נשקו האישי.

כאשר סיפר הגיבור לחוקרים כי חייו בסכנה – היות ותמונתו וכתובת מגוריו מתפרסמות ברשתות הערביות, אמרו לו החוקרים לשכור חברת שמירה פרטית. הדבר עורר סערה ברשתות החברתיות ואלפי אנשים דרשו מהמשטרה להחזיר לאזרח הגיבור את הנשק.

לאחר שמאות התאספו מחוץ לתחנת משטרה ולאחר סרטון שהופץ ובו תועד שוטר מאיים על האזרח במעצר, לאחר שהוא סרב לעזוב את התחנה ללא נשקו, מפכ"ל המשטרה הורה להתחיל ולבצע את הבדיקות הנדרשות בכלי הנשק עוד הלילה (אמש) במטרה לסיימן בזמן הקצר ביותר ולהשיב לאזרחים את נשקם בתום הבדיקה.

בהודעת המשטרה שיצאה לאחר הסערה התקשורתית נאמר: "בכל הנוגע להחזרת כלי הנשק של האזרחים שפעלו לעצירת המפגע בפיגוע היום בעיר באר שבע ברצוננו להבהיר: במשטרת ישראל משבחים את המענה האזרחי לעצירת המפגע בפיגוע הקשה שאירע היום בעיר באר שבע.

"עפ"י הוראת החוק כלי הנשק נלקחו כמקובל לביצוע בדיקות בלסטיות שהינם חלק בלתי נפרד מחקירת האירוע. על מנת למנוע את עוגמת הנפש של האזרחים שפעלו באומץ ובנחישות, הבדיקות הנדרשות יבוצעו עוד הלילה ובסיומן כלי הנשק יוחזרו לבעליהם".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ: "שלום למשטרת ישראל. לא יזיק אם תפעילו מידי פעם קצת שכל ישיר. רוצים את האקדח ל"בדיקה בליסטית שגרתית"? טפשי אבל נניח. קחו את הגיבור שחיסל את המחבל הביתה בניידת ותשאירו את הניידת לאבטח אותו ליד הבית שלו עד שהאקדח יחזור מהבדיקה. מה כל כך מסובך להיות אנושיים ושירותיים?"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים