שיתוף
תגובות
חדשות » הבורסה נסגרה בעליות אך בעולם מבולבלים
שגרת מלחמה
הבנק המרכזי ברוסיה הודיע כי הבורסה במדינה תישאר סגורה, זה היום הרביעי ברציפות | באיחוד האירופי עובדים על סבב סנקציות נוסף נגד רוסיה
בורסה בעולם | צילום: שאטרסטוק

האם המלחמה נכנסה לשגרה? עם סיום שבוע המסחר היום בבורסה של ת"א נסגרו המדדים המובילים בירידות שערים, אך במבט שבועי נרשמה עליה קלה במדדים.

הבורסה של תל אביב התנהלה ברוב שעות היום כאמור בעליות שערים, אך כשעה לפני סיום המחסר הופיע גל של היצעים והמדדים עברו לירידות שערים. בעת הנעילה מדד ת"א 35 נסגר על 1943.51 נקודות, ירידה יומית של 0.75% אך עליה שבועית של 0.84%. מדד ת"א 125 ננעל על 2036.71, ירידה יומית של 0.74% אך עליה שבועית של 1.34%. המחזור היומי היה גבוה מאוד: 2.94 מיליארד שקל.

בעולם טרם הוברר לאן פני הדברים. כך למשל מגמה מעורבת בניו יורק אך ירידות באירופה. בשלושת המדדים המובילים, הדאו ג'ונס של ניו יורק עולה בכ-0.35%, האס אנד פי 500 עולה בכ-0.45% אך הנסדק קומפוסיט יורד בכ-0.3%. באירופה הפוטסי 100 של לונדון יורד בכ-1.35% והדקס של פרנקפורט מאבד כ-0.7%.

יצוין כי בורסת לונדון השעתה את המסחר במניות של 27 חברות עם קשרים חזקים לרוסיה, כך לפי דיווח בפייננשל טיימס. מהבורסה נמסר לפני פתיחת המסחר הבוקר  כי הם משעים את המסחר לאלתר ביותר מ-20 חברות, ביניהןEn+,  סברבנק – הבנק הגדול ברוסיה, גזפרום, לוקאויל ו-Polyus.

בהצהרה ציינו כי המהלך נובע מה"אירועים באוקראינה, לאור התנאים בשוק ועל מנת לשמור על שווקים מסודרים". בנוסף, חטיבת המדדים של בורסת לונדון, פוטסי ראסל, הודיעה כי המניות הרוסיות יימחקו מכל מדדי המניות החל מפתיחת יום המסחר ב-7 במרץ.

המהלך של בורסת לונדון מגיע בעקבות צעדים דומים מצד בורסת גרמניה, שמוקדם יותר השבוע הכריזה על איסור במסחר באג"ח רוסיות הנסחרות בבורסה. במקביל, הבנק המרכזי ברוסיה הודיע כי הבורסה במדינה תישאר סגורה, זה היום הרביעי ברציפות.

בתוך כך, באיחוד האירופי עובדים על סבב סנקציות נוסף נגד רוסיה, שיכוון נגד סקטורי האנרגיה, הייצוא, הספנות והבנקים, כך דווח בפייננשל טיימס. "יש עוד רעיונות נוספים, בין אם זה בסוויפט, נגד האנרגיה, הייצוא או הספנות. עובדים על זה ברגעים אלה", מסר בכיר באיחוד האירופי. "הייתה קריאה מצד חלק מהמדינות החברות לפעול נגד הספנות", הוסיף.

באיחוד ציינו כי הם גם בוחנים את ההשפעה של הסנקציות שהושתו עד כה. "צריך שהסנקציות יכאבו, וצריך לשמור על האחדות של האיחוד האירופי", הסביר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים