שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הבכירים שיצאו לארה"ב ולא ידונו בהסכם
נתניהו הנחה
ה"מ נתניהו הנחה בדיון עם הבכירים שטסים לשיחות בוושינגטון להתנגד להסכם הגרעין ולא לדון בו, כיוון שישראל היא לא צד בו. "ישראל מחויבת לאינטרסים שלה"
אביב כוכבי ויוסי כהן | צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי הנחו בסיום דיון שקיימו אתמול (חמישי) את בכירי מערכת הביטחון שטסים לשיחות בוושינגטון בשבוע הבא להביע התנגדות להסכם עם איראן ולא לדון בו, כיוון שמדובר בחזרה להסכם הקודם המסוכן לישראל ולאזור.

גורם מדיני שמעורה בפרטי הדיון שצוטטו ב'וואלה' אמר כי נתניהו הדגיש בדיון כי ישראל אינה צד להסכם הגרעין עם איראן ואינה מחויבת לו, והבהיר כי ישראל מחויבת לאינטרסים הביטחוניים שלה ותפעל רק בהתאם לכך. עוד אמר הגורם כי ראש הממשלה הדגיש שחופש הפעולה של ישראל יישמר.

על פי הדיווח של ברק רביד, בדיון הוחלט שאם בעתיד יתקיימו מגעים בין ארצות הברית ושאר המעצמות לבין איראן על הסכם גרעין משופר, ישראל תביע את עמדתה בעניין המאפיינים והפרטים שצריכים להיות כלולים בו.

שגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית גלעד ארדן התייחס לנושא ואמר בריאיון 'כאן רשת ב': "המטרה המוצהרת של הביקור היא לא לעצור את ממשל ביידן מלחזור להסכם הגרעין. גם ממשל ביידן מבין שההסכם מ-2015 היה רע, אנחנו רק חלוקים בדרך להגיע להסכם שבאמת יבלום את איראן".

"העיקרון שהכי חשוב לנו להבהיר הוא, שמעבר להתנגדות של ישראל, לא נהיה כבולים לשום הסכם בין-לאומי שייחתם ושבעצם לא מונע את הסכנה לקיומה של ישראל, ואנחנו שומרים לעצמנו את זכות הפעולה והתגובה".

כמעט כל הצמרת הביטחונית הישראלית תגיע בתחילת השבוע הבא לארצות הברית כדי לשכנע את הממשל להמשיך להפעיל לחץ על איראן בסוגיות ביטחוניות. בין השאר מדובר בראש המוסד יוסי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש אמ"ן אלוף תמיר היימן, וראש אגף אסטרטגיה ואיראן במטכ"ל אלוף טל קלמן, לצד שורה של גורמים נוספים מהגופים הביטחוניים הללו.

גורם ביטחוני בכיר שצוטט ב'וואלה אמר כי הרמטכ"ל ידרוש להגביר את הפיקוח על תכנית הגרעין של איראן, והוא עתיד לחשוף מידע מודיעיני רגיש בנושא כדי לנסות ולהשפיע על עמדת ממשל ביידן.

"עיתוי הביקור של הרמטכ"ל הוא קריטי, בגלל שיכול להיחתם הסכם בעוד שבוע, ולכן מדובר במאמץ אחרון להציג את המציאות הביטחונית במזרח התיכון וההשלכות של ההסכם", אמר הגורם הביטחוני. "אנחנו רוצים שסעיפי 'שקיעת השמש' לא יהיו כאלה קרובים ושהפיקוח והבקרה יהיו על כל הרכיבים: העשרה על כלל גווניה, תפוצת הנשק וכיצד בונים פצצה. כיום הבקרה על הנשק ברמה נמוכה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים