שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » הבנקים מעבירים מידע על לקוחותיהם?
מחדל חמור
לפי בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה בשבוע שעבר, הבנקים הפועלים, לאומי ודיסקונט השתמשו בכלים של פייסבוק כדי לעקוב אחר לקוחותיהם בזמן ביצוע פעולות באתרים ובאפליקציות ■ התוצאה היתה מעבר של מידע אישי על לקוחות לפייסבוק, תוך הפרת פרטיות הלקוחות
פייסבוק - תמונת אילוסטרציה | צילום: TY Lim, שאטרסטוק

בעידן הקידמה הכל הופך להיות פשוט יותר, קניות לבית באינטרנט, שירותי הבנק באינטרנט ואף אפשר להזמין רכב דרך המרשתת. אין ספר שהדבר מיקל את ההתנהלות היום יומית, אך מנגד הדבר משאיר פרצות חמורות שגורמים זדוניים יכולים לנצל מאחר והפלטפורמות בהם אנו משתמשים אוספות עלינו מידע רב, ובין היתר מידע רגיש כמו פרופילי משתמשים, מס' אשראי או סיסמאות כלשהן

בשבוע שעבר הוגשה תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד 3 הבנקים הגדולים בישראל הפועלים, לאומי ודיסקונט , בה נטען כי מידע אישי על הצרכן מוצא את דרכו לפייסבוק דרך הבנקים תוך הפרת חובת הסודיות.

כידוע לפייסבוק יש גישה בהיקף עצום ואף מבהיל למידע אישי. היא מנהלת מעקב אחרי הרגלי הגלישה שלנו וכל חיפוש שלנו ברשת חושף עלינו מידע ומאפשר להתאים עבורנו פרסומות מדויקות.

ע"פ כתב התביעה הבנקים השתמשו בכלים של צד שלישי, כגון פייסבוק וגוגל, כדי לעקוב אחרי הלקוחות שלהם בזמן ביצוע פעולות באתרים ובאפליקציות של הבנקים. עוד נטען כי המטרה של הבנקים בכך היתה להשתמש במאגרי המידע לשם עריכת קמפיינים פרסומיים ולשם מעקב אחרי לקוחותיהם – אך ההשלכה לפעולה היא איסוף המידע על ידי פייסבוק מתוך האתרים של הבנקים.

מגישי הבקשה לתביעה ייצוגית הם ארבעה לקוחות של הבנקים שמבצעים פעולות באתרים של הבנקים או באפליקציות התשלומים (פפר של לאומי, ביט של הפועלים ופיי של דיסקונט). הם ראו באתר פייסבוק באמצעות הכלי של "פעילות מחוץ לפייסבוק" כי עבר לפייסבוק מידע בנוגע אליהם על השירותים שקיבלו מהבנקים .

לפי הטענות, הבנקים עושים שימוש גם בכלים של גוגל, וכתוצאה מכך מועבר גם לגוגל מידע על חברי הקבוצה. ואולם גוגל לא שחררה כלי המאפשר לדעת אילו גופים העבירו מידע על בעל חשבון ומה המידע שהועבר.

המבקשים תובעים פיצוי לחברי הקבוצה על הפגיעה בפרטיות (בשלב זה הנזק לכל חבר מוערך ב-1,000 שקל) בנוסף לצו שיורה לבנקים, בין השאר, לערוך את מסמכי ההתקשרות כך שיעמדו בדרישות הדין ולא יכילו תנאים מקפחים ולחדול ממתן אפשרות לצדדים שלישיים לאסוף מידע על פעילות הלקוחות.

מלאומי נמסר: "התביעה עדיין לא התקבלה בבנק. כשתתקבל, נלמד אותה ונגבש את התייחסותנו".

מדיסקונט נמסר: "התביעה עדיין לא נמסרה לבנק".

מהפועלים נמסר: "כתב התביעה עדיין לא התקבל בבנק. כשיומצא – יתייחס אליו הבנק בערכאות המשפטיות המתאימות".

ואנו ממליצים לכם תחדלו מלתת לכל דורש מספרי פלאפון כתובות מייל וכד' "מחיר" איבוד הפרטיות לא שווה את התועלת האמיתית שבה. מסרתם מספר פלאפון נתתם אישור כניסה חופשי לגורם המקבל ולכל הגורמים הקשורים אליו לפנות אליכם , להציק לכם ועוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים