שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » הגאון הגדול רבי חיים מאיר וואזנר זצ"ל
נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים
וְנִשְׁבָּה אֲרוֹן הַקֹּדֶשׁ: גאב"ד 'זכרון מאיר' וראש ישיבת 'חכמי לובלין', הגאון הגדול הרב חיים מאיר הלוי וואזנר זצוק"ל, הסתלק בגיל 82, לאחר שחלה בקורונה
הגאון הגדול רבי חיים מאיר וואזנר זצ"ל | צילום: בעריש פילמר

נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים – וְנִשְׁבָּה אֲרוֹן הַקֹּדֶשׁ: בדקות האחרונות (ראשון) קיבלו המוני בית ישראל את הבשורה המרה על פטירתו של גאב"ד 'זכרון מאיר' וראש ישיבת 'חכמי לובלין', הגאון הגדול הרב חיים מאיר הלוי וואזנר זצוק"ל, שהחזיר את נשמתו לבוראה בגיל 82.

ראש הישיבה נדבק בנגיף הקורונה לפני כשבועיים. לאחר מספר ימים שהרב לא חש בטוב הוא התמוטט בביתו ופונה בבהילות לבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. שם הצליחו הרופאים לייצב את עצמו. במהלך השבועיים חלה החמרה במצבו מספר פעמים ושלומי אמוני ישראל התבקשו להעתיר בתפילה עבור הגאון, אך למרבה הכאב, היום התקבלה הידיעה מבית החולים כי הגאון הסתלק לגנזי מרומים.

ראש הישיבה, בנו של הגאון הגדול רבי שמואל הלוי וואזנר, פוסק הדור ומגדולי מאורי ההוראה בדור האחרון שנפטר בשנת תשע"ה, נולד בווינה בא' סיוון שנת תרצ"ח. כשהיה כבן שנה עלו הוריו לארץ ישראל והותירו אותו אצל הורי אמו. לאחר ששרד את השואה בסיוע חסידת אומות העולם, עלה לארץ ישראל מצ'כוסלובקיה בגיל שמונה, והתאחד עם הוריו.

נחשב כתלמיד מובהק של אביו וממשיך דרכו. לאחר נישואיו התמנה לר"מ בישיבתו של אביו, ישיבת חכמי לובלין, בבני ברק. בהמשך נתמנה לראש הישיבה לצד אביו, וכן שימש כדיין בבית הדין של אביו. בעבר שימש במשך כשמונה עשרה שנה, רבה של קהילת סאטמר בלונדון. חיבר את הספר "מחשבת הלוי" ואת שו"ת "שמחת הלוי".

הוא התמנה במקום אביו לראש ישיבת חכמי לובלין, ורב שכונת זיכרון. בהלוויית אביו הכריז דודו ומחותנו הרב שמואל מאיר גלבר מנהל הישיבה, וכן מרון הגאון הרב יצחק טוביה וייס, גאב"ד העדה החרדית ואחיו מרן הרב בן ציון וואזנר, כי הגאון הרב חיים מאיר ימלא את מקום אביו בכל התפקידים.

לרב וואזנר 13 ילדים. בנו הבכור הוא הגאון הרב יוסף בנימין וואזנר הוא ראש הישיבה לצד אביו. בין בניו הנוספים: הגאון הרב עקיבא, מו"צ של העדה החרדית בירושלים; הגאון הרב אהרן, מו"צ בבית הדין נתיבות חיים וראש כולל שארית יוסף; הגאון הרב מרדכי זאב, רב קהל מחזה אברהם בניו יורק; הגאון הרב משה שמעון, רב בשאטו פארק בלייקווד, והגאון הרב ישראל, האדמו"ר ממינצק בניו יורק.

בין חתניו: האדמו"ר מקוסוב בבורו פארק; הגאון הרב מרדכי גלבר, רב "קהל שבט הלוי" באשדוד ורב חסידות מונקאטש בבני ברק; הגאון הרב שלום צבי אנגלנדר, ראש כולל דחסידי מכנובקה-בעלז בלונדון ובנו של הנגיד ר' אליהו אנגלנדר; הגאון הרב אהרן שמעון טויב, בנו של האדמו"ר מקאלוב מארצות הברית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים