שיתוף
תגובות
חדשות » אברכים לא יקבלו סבסוד במעונות
הגזירה ניתנה
הקריטריונים לתמיכה במעונות קיבלו היום את הגושפנקא האחרונה מטעם משרד הכלכלה והתעשייה ומהם עולה כי אברכים לא יהיו זכאים לתמיכה כלל. החכי"ם זועמים
אביגדור ליברמן | צילום: ישראל ביתנו

גזירת המעונות של שר האוצר ליברמן יוצאת לדרך, והיום הוציא משרד הכלכלה והתעשייה את הקריטריונים והתוכנית המעשית לביצוע ממנה עולה כי אברכים לא יזכו לתמיכה בסבסוד המעונות לילדיהם אם הבעל והאשה לא עובדים במשרה מלאה.

מאחר וגם ככה שכר ההעסקה בציבור החרדי הוא נמוך יגרום הדבר להשאיר את הנשים בבית ולשמור על ילדיהם מאשר לצאת לעבוד כי לא יוכלו לעמוד בתשלום מחיר מלא למעון על הילד.

מתוך מסמך הקריקטריונים עולה כי הורה שילמד 24 שעות שבועיות במוסדות לימוד שונים כמו – אולפן לעולים חדשים, לימודים לצורך תעודת הוראה, לימודים בפיקוח או במימון ממשלתי, לימודים לתואר הנדסאי או טכנאי כן יזכה לסבסוד המופיע בטבלת הדרגות.

אישרורה של הגזירה גרמה לכעס רב בין חברי הכנסת ביניהם ח"כ יעקב אשר שהגיב: "זו חזרה עלובה של לפיד לטעויות העבר שלו מימי ממשלת האחים, אין במהלך זה שום צידוק והגיון כלכלי או תעסוקתי, שכן בכך הממשלה פוגעת באחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של שוק התעסוקה החרדי – הנשים העובדות. השרה ברביבאיי נושאת באחריות ישירה לחרפה הזו ולא תוכל להסתתר מאחורי גבו של שר האוצר ליברמן".

גם יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס התייחס לדברים אמר: "משניים אני מאוכזב: מהשרה ברביבאי המרבה לדבר על קידום מעמד האישה בישראל, אבל פוגעת באבחת חתימה ברבבות נשים חרדיות ובקריירה שלהן, ומרה"מ בפועל מנסור עבאס שאמור להבין יותר מכולם את הסכנה בפגיעה במיעוטים באופן ממוקד. היום אלו האברכים החרדים, מחר אלו המשפחות הבדואיות בנגב".

ח״כ פרוש מסר: ״ליברמן מציג שרירים על החרדים, נראה אותו מטיל מס על וודקה ושאר המשקאות המשכרים. על הממשלה כולה והעומד בראשה יש מחויבות לגדוע את ההתפרעות הזו״

ח"כ הרב ישראל אייכלר תקף: "החברה הישראלית לא הייתה שותקת על אפליה גלויה נגד אמהות ערביות במיוחד, ובוודאי שלא נגד אמהות שבעליהן סטודנטים שאינם משלמים מסים ומהגרים שאינם יהודים, ואפילו כאלה שבעליהן עבריינים וחברי כנופיית פשע, ולעומת זאת העולם שותק ותומך בפגיעה תעסוקתית וחברתית באמהות יהודיות עתיד הדורות, שבעליהן לומדים תורה. בשלילת הזכות להנחה במעונות לנשות לומדי תורה במיוחד, מסמנים אותם במגן דוד כחול. ככה ייעשה לעם הדבק בתורה, אנטישמיות היא אפליית יהודים ורדיפתם בגלל אורח החיים היהודי המושמץ. קריטוריונים מיוחדים לאפליית אמהות יהודיות בגלל התורה, זאת אנטישמיות גלויה.

גם בש"ס לא שתקו ח"כ ינון אזולאי אמר: "במקום להתעסק עם הווריאנט החדש שהתגלה בישראל, ממשלת ישראל מגלה אטימות לחלשים, אטומה לחקלאים, פוגעת בילדי המעונות, ממשלה שמחלישה את החלש ומחזקת את החזק. אטומים, נמסאתם. רה"מ בנט, מדינת ישראל בקריסה. מדינת ישראל היא לא עסק והאזרחים הם לא מוצר על המדף. תתעורר! הצעתי אליך. תפסיק לעבוד אצל לפיד וליברמן ותתחיל לעבוד למען אזרחי ישראל".

בתוך כך ח״כ עאידה תומא-סלימאן שתומכת גם היא במאבק אמרה: "טוב שפורסמו מבחני התמיכה למשפחתונים ומעונות יום. חבל שהמתווה שיחול בנובמבר ומדיר אוכלוסיות מוחלשות כלול בהם, אחרי גרירת רגליים של שבועות רבים, ואחרי לחץ פרלמנטרי מצדנו, סוף סוף פרסם משרד הכלכלה את מבחני התמיכה להורים עבור משפחתונים ומעונות יום. כך נגמרים שבועות ארוכים של חוסר וודאות אצל ההורים, מטפלות המשפחתונים ומפעילי המעונות. עם זאת, המתווה כולל שינוי במבחני התמיכה החל מנובמבר הקרוב שימנע מציבורים מוחלשים רבים את הסבסוד. המתווה הזה הוא חלק מהגישה האנטי-חברתית שמקדמת הממשלה הזו, שבמקום לחזק את השירותים החברתיים לכלל האזרחים, מעדיפה גישה של הפרד ומשול, ויצירת היררכיות בין ציבורים שונים. הפתרון הנכון היחיד למצוקת החינוך בגיל הרך הוא חינוך חינם מגיל 0.

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. הוריי עלו לארץ. רצו לחיות כאן כמו יהודים, בלי אנטישמיות. אבל אז הגיע איווט ליברמן וגם כאן לא מאפשר לחיות.
    נזכור שכאשר אלה האחראים לרוע הזה מדברים גבוה על זכויות 'האדם'- הם לא מתכוונים אלינו.
    צפויה לנו תקופה לא קלה, אבל כמו תמיד רווח והצלה יעמוד לנו היהודים ממקום אחר.

  2. החק החדש שהממשלה הזה רוצה לחוקק. שאברכי הכוללים ותמידי הישיבות ונשותיהם לא יוכלו להשתתף בבחירות ולא יוכלו להצביע בבחירות.
    תצחקו מזה. אבל ברור שבלב זה רצונם לדלול מאתנו כל זכות פה במדינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים