שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "הגענו להבנות בנושא הסכם הגרעין"
רוחאני
לדברי נשיא איראן: "השיחות מתקדמות לעבר ביטול כל הסנקציות העיקריות. אנו עדיין דנים בנושאים שונים על מנת להגיע להסכם סופי"
נשיא איראן חסן רוחאני | צילום: vasilis asvestas, שאטרסטוק

נשיא איראן חסן רוחאני הכריז היום בטקס לחניכת מתקני נפט כי הושגה הסכמה ברוב הנושאים המרכזיים וכי העיצומים בתחומי האנרגיה, הייצוא והבנקאות יופסקו "השיחות בווינה מתקדמות לעבר ביטול כל הסנקציות העיקריות. דנים בסוגיות משניות ובפירוטים כאלה ואחרים".

"עשינו את הצעד הגדול והחשוב ביותר בדרך לחזרה להסכם. אנו עדיין דנים בנושאים שונים על מנת להגיע להסכם סופי, אך הממשלה עשתה את העבודה שהציבור ציפה ממנה לעשות. אני מודה שתהיתי לפני כמה חודשים האם נוכל להגיע להסכם. עמדנו מול שני אתגרים, הקורונה והסנקציות, וכעת שניהם כמעט מאחורינו", אמר רוחאני.

בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים צוטט רוחאני: "יש הסכמה לבטל גם את הסנקציות והמגבלות על הנפט, התעשיות הפטרוכימיות, הספנות והמשלוחים, הביטוח והבנק המרכזי. מדובר בצעד גדול ומרכזי, יש כבר הסכם עקרוני".

בכיר באיחוד האירופי – הגוף שמנהל את השיחות הבלתי ישירות בין איראן לארה"ב, אמר אתמול כי מתגבש הסכם להחזרת ארה"ב להסכם הגרעין. "עשינו התקדמות יפה", אמר אנריקה מורה, שמתווך בין הצדדים. הוא ציין כי העבודה עדיין לא הסתיימה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים